معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر لزوم مشارکت بیشتر دستگاه ها برای بالا بردن نرخ ازدواج تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۸۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: به دلیل اینکه آسیب های اجتماعی شرایط متنوعی دارند نمی توان رد بحث این معضلات آمار دقیقی ارائه داد.

وی افزود: آماری که در بحث معضلات اجتماعی مطرح می‌شود علاوه بر کارکردهای خاص خود نوعی تلنگر و هشدار به مسئولین مربوطه می‌دهد تا با این اطلاعات بتوانند اقدامات تخصصی در جهت کاهش معضلات انجام دهند.

اکرمی بابیان اینکه آمار ارائه‌شده در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید ما را به اقدامات اثربخش برساند، گفت: در جهت برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی باید تصمیمات کارشناسی مناسبی اتخاذ شود و نیاز است دستگاه‌های مختلف با استفاده از این آمارها تیم‌های کارشناسی قوی‌ای تشکیل داده و با تجزیه‌وتحلیل درست به رفع آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی طلاق، کاهش ازدواج و سایر مسائلی که به حوزه خانواده ارتباط دارد را نیازمند کار علمی دقیق دانست و ادامه داد: باید با تحقیق و کار علمی دقیق علت اصلی مسائل حوزه خانواده مشخص شود چرا که ظرفیت‌های خانواده بسیار گسترده بوده و مهم‌ترین نهاد آموزشی در جامعه است و نباید از آن غافل باشیم.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید درزمینهٔ رفع مشکلات خانواده و مهم‌تر از آن افزایش نرخ ازدواج تلاش و مشارکت داشته باشند.

اکرمی، بابیان اینکه استان مرکزی بعد از مازندران دومین استان پیر کشور است، تصریح کرد: متأسفانه این روند ادامه‌دار است و جامعه در حال پیر شدن است به همین علت باید با انجام اقدامات اثربخش جلوی این رویه گرفته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص اینکه استان مرکزی استانی پیر است مسئولیت دستگاه‌های استان چند برابر می کند و باید اقدامات رفاهی قشر سالمند را بیش‌ازپیش فراهم کنند چراکه سالمندان از گنجینه‌های گران‌بهای جامعه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات