مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی یادمان شهدا گام بردارند.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۰۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

جلیل وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار کرد: مسوولیت تشخیص و تدفین شهدای گمنام از جمله رسالت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به شمار می‌رود، به طوری که تاکنون 58 شهید گمنام در آذربایجان غربی تشییع و تدفین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیکر این شهدای گلگون‌کفن در 12 نقطه مختلف استان اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی به خاک سپرده شده‌اند، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند شهدای گمنام امام‌زاده‌های عشق هستند بنابراین محل شهادت و تدفین آنها باید به مرکز ثقل فرهنگی تبدیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به نقش مهم دستگاه‌های اجرایی مسوول در این زمینه، شهرداران و فرمانداران برای شناخته شدن جایگاه خطیر شهدای گمنام اشاره کرد و ادامه داد: این نوع تفکر در جامعه باید نهادینه شود.

وحیدی با اشاره به وجود 6 یادمان شاخص در استان، اضافه کرد: با توجه به اینکه کاروان‌های راهیان نور از این نقاط بازدید می‌کنند، باید حفظ، نگهداری و ساماندهی آنها در اولویت قرار گیرد، به همین دلیل برای هر یادمان یک دستگاه اجرایی به عنوان معین مشخص شده است.

وی معین و متولی یادمان شهید بروجردی را دادگستری استان، شهدای تمرچین صنعت، معدن و تجارت، شهید قاسمی اداره‌کل ورزش و جوانان، شهید زین‌الدین سردشت اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای استان، شهدای دوپازه جهادکشاورزی و شهدای شیمیایی سردشت را فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ذکر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به وجود 443 سازمان مردم‌نهاد در استان اشاره کرد و گفت: تعداد بسیار کمی از سمن‌های فوق در زمینه‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت مشغول فعالیت هستند، بنابراین نهادهای مسوول در زمینه صدور مجوز برای راه‌اندازی ان.جی.او اعم از اداره ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری به این مبحث باید توجه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات