اخبار مسرت‌بخشی در حوزه هسته‌ای داریم؛ ایران در طراحی، تولید و ساخت انواع سانتریفیوژ خودکفا شد

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران در حوزه طراحی، تولید و ساخت انواع سانتریفیوژ خودکفا شده و اخبار مسرت‌بخشی از حوزه هسته‌ای خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۲۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر زارعان با اشاره به اینکه در 20 فروردین سال گذشته از 83 دستاورد ممیزی شده رونمایی شد، اظهار داشت: در ادامه این فعالیت‌ها در فروردین‌ماه امسال نیز از 114 دستاورد ممیزی شده و اقتدارآفرین رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در تیرماه امسال فاز دوم مرکز ایزوتوپ فردو کلید خواهد خورد، افزود: قطعاً این دستاوردها از لحاظ کیفی و محتوا در سال آتی بیشتر و اقتدارآفرین‌تر خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه جوانان پرکار و پرتلاش در حوزه انرژی اتمی فعال هستند، تصریح کرد: پیرامون فعالیت‌های مرکز لیزر ایران، لیزر سه کیلووات رونمایی می‌شود که با تلاش و کار شبانه‌روزی متخصصین، این اتفاق مبارک عملیاتی شده است.

وی با ذکر اینکه تبدیل علم به فناوری و دانش و به کارگیری آن در زندگی مردم از جمله اهداف سازمان انرژی اتمی است، گفت: حمایت‌های مقام معظم رهبری، دولت‌های مختلف و مسئولان خشت به خشت این صنعت بر روی هم گذاشته شد و سازمان انرژی اتمی را به یک سازمان اقتدارآفرین که دستاوردهای نوینی را کسب می‌کند، بدل ساخت.

زارعان یکی از اهداف برپایی نمایشگاه هسته‌ای در استان غیور و مرزبانان گمنام در کردستان را ارتقاء ارتباط صنعت و دانشگاه دانست و ادامه داد: امید است در قالب این نمایشگاه بستری برای آشنایی اقشار مختلف مردم با دستاوردها و تلاش‌های صورت گرفته در این برهه آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه دیگر هدف این نمایشگاه آشنایی جوانان جویای شغل با ظرفیت‌های عرصه هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: مردم بایستی بدانند برای چه و به پای چه ایستاده‌اند و به همین خاطر این نمایشگاه به مدت یک هفته در استان کردستان برپا است که دستاوردهای دو دهه اخیر انقلاب در آن به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حوزه طراحی، تولید و ساخت انواع سانتریفیوژ خودکفا شده‌ایم، گفت: در حال حاضر 7 نسل سانتریفیوژ در حوزه‌های مختلف با کاربردهای مختلف در جمهوری اسلامی به خودکفایی کامل رسیده است.

وی با اذعان به اینکه پتانسیل و ظرفیت بهره‌گیری از دانش بومی و متریال بومی در زمینه هسته‌ای فراهم شده است، بیان کرد: در حوزه فرآورده‌های خونی، فناوری آن در خارج وجود داشت و آن را در اختیار دیگران قرار نمی‌دادند که خوشبختانه هم‌اکنون کشور به این فناوری مجهز شده است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اگر اراده کنیم می‌توانیم سریعاً به قبل برگردیم و مشکلی در این زمینه نداریم، گفت: با همکاری که هم‌اکنون با کشور چین داریم تا نیمه اول سال‌جاری، اخبار مسرت‌بخشی در حوزه هسته‌ای خواهیم داشت.

وی با گریز به موضوع برجام، گفت: سازمان انرژی اتمی با نشاط در عرصه فنی به فعالیت‌های خودش ادامه داده و دستاوردهایی که در 20 فروردین 97 و 98 ارائه شده گویای عدم عقب‌نشینی این صنعت بوده و گویای پاسخگو بودن این صنعت است.

زارعان با بیان اینکه تمامی صنایع می‌توانند از سانتریفیوژهای تولیدی استفاده کنند، یادآور شد: ما متوقف نشده‌ایم بلکه با سرعت، نشاط، قوت و خداباوری این راه را ادامه داده و ضرری را متحمل نشده‌ایم.

ارسال نظرات