فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:نسبت به کاهش زمان توقیف موتورسیکلتها و خودروها از زمان دو هفته به به دو یا سه روز اقدام می‌کنیم و مردم می‌توانند از فردا برای رفع توقیف وسلیه‌نقلیه به ستادهای ترخیص مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۴۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین رحیمی در برنامه تلویزیونی درباره اجرای طرح پلیس در برخورد با مزاحمتهای خیابانی گفت: منظورمان از موضوعی که اصطلاحاً آن را "دور دور" نامیده‌اند، مزاحمتهایی خیابانی است که توسط برخی از افراد ایجاد می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بسیاری از این مزاحمان خیابانی علاوه بر ایجاد مزاحمت، ترافیک سنگین ایجاد کرده و آسایش عمومی را سلب می‌کنند. پلیس دنبال برخورد با این افراد است، در برخی از خیابانها این موضوع باب شده و بسیاری محلهای تفریحی را با اماکن عمومی اشتباه گرفتند.

رحیمی با بیان اینکه تماسهای مردمی با پلیس در این زمینه زیاد است، گفت: به طور مثال در ساعت دو بامداد در تماس با پلیس 110 عنوان می‌شود که مردم در ترافیک مانده‌اند.پلیس مأموریت دارد به خواسته‌های مردم توجه کرده و آرامش آنها را برقرار کند، برخی‌ها فقط گمان می‌کنند که فقط آنها در شهر زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با مزاحمان خیابانی در دستور کار پلیس بوده و در بسیاری از خیابانها وضعیت مطلوب شده، نقطه برجسته بروز این مشکل (ایجاد مزاحمتهای خیابانی) در خیابان شهید اندرزگو، منطقه سعادت‌آباد، بام تهران و بخشی از تهرانپارس است که برای تمام این مناطق طرح داریم.

رحیمی با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از برخورد پلیس با مزاحمتهای خیابانی، گفت: در طرح دیگر با تمام قدرت بحث برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی را انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس پایتخت متذکر شد: ایجاد نظم و انضباط در تمام نقاط پایتخت ادامه دارد و تلاش می‌کنیم با تمام ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه تمام برهم‌زنندگان نظم و انضباط جامعه پیش از تحویل خودرو باید در کلاس آموزشی شرکت کنند، گفت: در این کلاس موارد قانونی به آنها یادآور می‌شود.

به گفته رحیمی پلیس تنها به دنبال برخورد نیست و دنبال فرهنگ‌سازی نیز است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: تقریباً 80 درصد از افرادی که با خودرو ایجاد مزاحمت خیابانی می‌کنند، تذکر گرفته و به ارشاد پلیس توجه می‌کنند، برخی از این افراد نیز با ارتکاب جرایمی مانند اخلال در نظم و آسایس عمومی، ایجاد مزاحمت برای بانوان، شرب‌خمر و سگ‌گردانی اعمال قانون شده و برخی از افراد که تکرار جرم دارند، توقیف خواهند شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به پشت سرگذاشتن عیدفطر نسبت به کاهش زمان توقیف موتورسیکلتها و خودروها از زمان دو هفته به به دو یا سه روز اقدام می‌کنیم و مردم می‌توانند از فردا برای رفع توقیف وسلیه‌نقلیه به به ستادهای ترخیص مراجعه کنند.

به گفته وی، در وهله نخست، موتورسیکلتها و در وهله بعد خودروها رفع توقیف می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه قشر موتورسوار از اقشار ضعیف و متوسط جامعه‌اند، از آنها خواست قانون را رعایت کنند.

رحیمی متذکر شد: مردم سکه‌، طلا و دلار را در منازل خود نگه ندارند، برخی سارقان کاملاً مطلعند که داخل خانه پول و سکه وجود دارد و تا به حال به این موضوع نرسیدیم که سارقان فلزیاب دارند.

ارسال نظرات