سخنگوی سپاه قدس گیلان از برگزاری سومین مراسم سالگرد شهید مدافع حرم «حسین‌علی پورابراهیمی» خبر داد و گفت: این مراسم جمعه ۲۴ خردادماه در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۸۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
روح‌الله پوراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت اظهار داشت: سومین مراسم سالگرد شهید مدافع حرم «حسین‌علی پورابراهیمی» امسال نیز همانند سال‌های گذشته در گلزار شهدای رشت و با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور گیلان در روز جمعه بیست و چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود.

سخنگوی سپاه قدس گیلان گفت: شهید حسین‌علی پورابراهیمی در سال ۱۳۵۰ در روستای درگاه شهرستان آستانه اشرفیه متولد شد و در سن ۱۴ سالگی به همراه سایر دوستان خود به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و با حضور در عملیات مختلف به فرماندهی شهید مهدی خوش سیرت حماسه‌های بی‌نظیر آفرید.

وی با بیان اینکه شهید پورابراهیمی پس از جنگ فعالیت‌های انقلابی خود را ادامه داد تصریح کرد: این شهید و مجاهد در راه خدا علاوه بر داشتن فعالیت‌های انقلابی و حضور در جبهه‌های دفاع مقدس، تحصیلات دانشگاهی خود را نیز ادامه داد و موفق شد مدرک فوق لیسانس خود را اخذ کند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور شهید پورابراهیمی در سوریه افزود: همزمان با شروع فتنه تکفیری‌ها، شهید پورابراهیمی ۲ مرتبه و به صورت داوطلبانه به سوریه رفت و با تمام توان خود از حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد.

پوراسماعیلی خاطرنشان کرد: شهید پورابراهیمی در دومین سفر خود به سوریه در خردادماه سال ۱۳۹۵ همزمان با ماه مبارک رمضان در جنگی دشوار و نفس‌گیر مجروح شد و پس از یک هفته به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا رسید.

سخنگوی سپاه قدس گیلان بیان کرد: سومین مراسم سالگرد عروج ملکوتی شهید مدافع حرم پورابراهیمی امسال در روز بیست و چهام خرداد ساعت ۱۸ در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود و حضور مردم شهیدپرور گیلان در این مراسم همانند سال‌های قبل خشنودی خداوند و خانواده آن شهید را در پی دارد.

وی گفت: این مراسم با تلاوت قرآن توسط حسین رفیعی آغاز می‌شود و سخنران نیز حجت‌الاسلام والمسلمین ریاضت از خطبای مشهور تهران است، همچنین محمد یزدخواستی مداحی این مراسم را بر عهده دارد و صابر خراسانی نیز با خواندن اشعار حماسی خود رنگ و بوی تازه‌ای به این مراسم می‌بخشد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان تصریح کرد: روایت زندگینامه تصویری شهید مدافع حرم حسین‌علی پورابراهیمی بر عهده محمد لطیفی است و حضور پرشور و گرم مردم ولایتمدار، مومن و شهیدپرور گیلان نیز همچون گذشته رونق‌بخش این مراسم معنوی ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات