دکتر بحرانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با چهار هدف اصلی آگاهی بخشی عمومی برای موضوع فشارخون بالا، کشف موارد جدید ابتلا به فشارخون بالا، کنترل مبتلایان به فشارخون و مراقبت برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشارخون بالا،در شهرستان دشتی از ۲۷ اردیبهشت‌ماه هم زمان با سراسر کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۸۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدشتی ، دکتر بحرانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت : طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با چهار هدف اصلی آگاهی بخشی عمومی برای موضوع فشارخون بالا، کشف موارد جدید ابتلا به فشارخون بالا، کنترل مبتلایان به فشارخون و مراقبت برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشارخون بالا،در شهرستان دشتی از ۲۷ اردیبهشت‌ماه هم زمان با سراسر کشور آغاز شده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی  از آغاز برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون هم زمان با سراسر کشور در دشتی خبر داد و بیان داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با چهار هدف اصلی آگاهی بخشی عمومی برای موضوع فشارخون بالا، کشف موارد جدید ابتلا به فشارخون بالا، کنترل مبتلایان به فشارخون و مراقبت برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشارخون بالا، هم‌زمان از بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغاز گردیده است.

 دکتر اصغر بحرانی خاطرنشان کرد: بیماری پرفشاری خون اولین عامل خطر مرگ و ایجاد ناتوانی در ایران و جهان است و کنترل آن از اهمیت ویژه‌ای در کاهش مرگ‌ومیرها برخوردار است.

 وی بر اهمیت کنترل فشارخون در پیشگیری از بسیاری از مشکلات قلبی عروقی، مغزی و کلیوی تاکید نموده و تصریح کرد: از تمام امکانات در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان دشتی استفاده خواهد شد.

دکتر بحرانی با اشاره به اینکه از جلسات برون بخشی، فضای مجازی، میز خطبه‌های نمازجمعه شهرستان، شورای سلامت و نیز تبلیغات میدانی جهت اطلاع‌رسانی به مردم جهت مشارکت فعال در این برنامه استفاده خواهد شد، افزود: مردم در شهرها از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه ۹۸ می‌توانند با مراجعه به بیمارستان و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و در روستاها با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت روستایی و ایستگاه های سلامت موقت و سیار در سطح شهرهای خورموج، کاکی، بادوله و شنبه نسبت به مشارکت در این برنامه اقدام نمایند.

ارسال نظرات