سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان اردبیل در گفت و گو با «بسیج»:
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل با بیان اینکه انجمن‌های تخصصی هشتگانه علمی راه اندازی و تشکیل خواهد شد گفت: جامعه هدف حقوق‌دانان به صورت تخصصی در صنوف مختلف در قالب انجمن‌های حقوقی که مزین به نام شهداست، فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۴۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
انجمن‌های تخصصی حقوقدانان در اردبیل راه اندازی می‌شود
به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا ندایی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل  با بیان اینکه انجمن‌های تخصصی هشتگانه علمی راه اندازی و تشکیل خواهد شد اظهار داشت: جامعه هدف حقوق‌دانان به صورت تخصصی در صنوف مختلف در قالب انجمن‌های حقوقی که مزین به نام شهداست، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌های کاری وموضوعات بحث و بررسی این انجمن‌ها مباحث صرفا حقوقی خواهد بود. مباحث مربوط به خانواده، آسیب‌های اجتماعی، کاهش جرایم، اطاله دادرسی، فضای مجازی، خشونت، خیانت و... و خروجی مثبت وتاثیرگذار از جلسات انجمن‌های تخصصی خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل با بیان اینکه تاثیرگذاری ونقش آفرینی بسیج حقوقدانان در دستگاه قضایی ودادگستری استان از جمله دغدغه‌های ما در مورد عملکرد سازمان بسیج حقوقدانان می‌باشد؛ گفت: این افراد متخصص و کاردان در تلاش خواهند بود که عناوین مجرمانه درجامعه کاهش یابد.

ندایی ادامه داد: درصورتی که اگر روی این مسائل کار نشود و حساسیت ایجاد نشود، تبدیل به عرف خواهد گشت و در نهایت منجر به نا فرمانی مدنی خواهد شد که باید با اصلاح آسیب‌ها و مشکلات کنونی به دنبال جلوگیری از عرفی شدن جرائم اجتماعی در جامعه بود.

وی تصریح کرد: منظور از تشکیل و راه اندازی انجمن‌های تخصصی ازمیان حقوق دانان، رشد وتوسعه فرهنگ بسیجی در تراز انقلاب اسلامی، شناسایی، جذب، آموزش، تربیت و سازماندهی افراد در این انجمن‌های تخصصی حقوق جهت بهره گیری در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب (کادرسازی)، آشنایی با نظام مسائل و احصاء اولویت‌های حقوقی قضایی کشور و آموزش مهارت‌های لازم به افراد منتخب در جهت رفع این مسائل و همچنین آشنایی و توانمندسازی مخاطبان با اصول مبانی نظری اسلام در راستای دستیابی به تحلیل منطقی از لزوم و بایسته‌های نظام سازی و تمدن سازی می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل با اشاره به اینکه ما همواره درتلاشیم که افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم، شناخت از قوانین و توانمند ساختن حقوق عامه و مطالبه گری مورد توجه قرارگیرد، افزود: بنابراین تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور آسیب‌شناسی در امور خانواده وجامعه از جمله اقدامات سازمان بسیج حقوقدانان در استان اردبیل می‌باشد؛ و این موضوعات به صورت جدی در راستای تحکیم بنیان خانواده وکاهش آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود اولین گام این حرکت جهادی، ارتقاء سطح اخلاق و بصیرت در بین حقوقدانان بسیجی و سپس درجامعه است.
ارسال نظرات