نماینده گرمی (مغان) در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۵۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

جهاددانشگاهی زیرساخت لازم برای استفاده از ظرفیت‌های استان را فراهم کرده است/ فعالیت جهاددانشگاهی در راستای خدمت به مردم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، میرحمایت میرزاده،  در نشست با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر جهاددانشگاهی استان با شناسایی نیاز‌های منطقه، فعالیت‌های خود را در راستای رفع آن‌ها متمرکز و فعالیت‌های شاخصی برای استفاده از ظرفیت‌های استان شروع و زیرساخت‌های خوبی برای این امر فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یکی از پتانسیل های علمی و پژوهشی مؤثر استان اردبیل در راستای توسعه همه جانبه است، خاطرنشان کرد: فعالیت جهاددانشگاهی در بسیاری از زمینه های توسعه استان می تواند تأثیرگذار باشد همچنین این نهاد می تواند با ورود به توسعه کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی شهرستان گرمی، فرصت مناسبی برای کارآفرینی و اشتغال جوانان ایجاد کند.

نماینده گرمی(مغان) در مجلس شورای اسلامی، توسعه مطالعات و شناسایی گیاهان دارویی شهرستان گرمی(مغان) را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های گیاهان دارویی کشور است به همین خاطر باید زمینه کشت، تولید و فرآوری این گیاهان فراهم شود.

میرزاده، طرح ارائه شده توسط جهاددانشگاهی برای توسعه گیاهان دارویی شهرستان گرمی را کاربردی عنوان کرد و برای تأمین اعتبار لازم برای اجرایی کردن این طرح طرح قول مساعد داد.

وی توسعه فعالیت‌های مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی در شهرستان گرمی را خواستار شد و افزود: برای توسعه فعالیت‌ها در جهت استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل، باید همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با جهاددانشگاهی استان باید افزایش یابد.

در این نشست رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در استان ارائه و اظهارکرد: جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه‌های پزشکی با اولویت سلامت باروری، کشاورزی با اولویت گیاهان دارویی و فندق استان و گردشگری با اولویت گردشگری سلامت فعالیت دارد.

مهران اوچی اردبیلی از استقرار ۱۵شرکت و یک هسته فناور با ۳۴ ایده فناورانه در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: فعالیت‌های این مرکز در راستای توسعه بهره‌برداری از پتانسیل گیاهان دارویی اندومیک و بومی استان است.

وی اضافه کرد: برای گسترش فعالیت‌ شرکت‌های مستقر و تسهیل روند اجرای طرح‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ کشت بافت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی تجهیز و راه‌اندازی شده است که مکمل فعالیت‌های آن‌ها در جهت تولید محصول فناورانه است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این نهاد، تصریح‌کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی سه مرکز آموزشی در اردبیل و 2 مرکز در شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی راه‌اندازی کرده است و با نیازسنجی دوره‌های مورد نیاز فراگیران، در جهت ایجاد مهارت و توانمندسازی ارائه می‌کند.

اوچی اردبیلی یادآور شد: جهاددانشگاهی با تمام توان خود در راستای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کند و آمادگی دارد در راستای توسعه استان به انجام فعالیت‌های مأموریت محور اقدام کند.

ارسال نظرات