خبرهای داغ:
سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد نخست وزیر این کشور در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود در مورد موضوعات مختلف منطقه‌ای از جمله ایران تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۱۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه در آستانه سفر به ایران در مکالمه‌ای تلفنی با رئیس جمهور آمریکا در مورد موضوعات منطقه‌ای از جمله ایران تبادل نظر کرد.

به گزارش رویترز، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن امروز و در آستانه سفر سه روزه‎اش به تهران طی تماسی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران گفت‎وگو کرد.
 

«یوشیدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن در کنفرانسی خبری اعلام کرد: "آبه و ترامپ طی تماسی تلفنی به تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله در مورد ایران پرداختند. "

سوگا در ادامه گفت سفر آبه به تهران با هدف میانجیگیری، در نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ۲ کشور انجام می‌شود؛ چراکه ژاپن با ایران روابط دوستانه‌ای دارد و از مشتریان با سابقه نفت ایران است.

یک دیپلمات پیشین ژاپن می‎گوید: "هدف سفر آبه میانجیگری نیست. این سفر در چارچوب مسائل دوجانبه انجام می‌شود و اگر کار اضافه‌ای برای انجام دادن باشد، ما آن را با دقت انجام می‌دهیم. "

رویترز می‎گوید که تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و تهران در هفته‌های اخیر سبب فعال شدن اقدامات دیپلماتیک سران منطقه‌ای و جهانی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها