مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت:
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت بر افق ۱۴۰۰و بانکداری بدون شعبه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۷۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به  نقل از روابط عمومی بانک رسالت، محمدحسین حسین‌زاده حمایت از کسب و کارهای خرد را عاملی مهم در ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از این کسب و کارها به صورت اقتصادی و خودگردان در شهرهای کوچک و روستاها از مهمترین ماموریت‌های بانک قرض الحسنه رسالت است.

 

وی افزود:  فراهم کردن بستر توسعه کسب و کارهای خرد در شهرهای کوچک و روستاها به روند حل مسائل اجتماعی مختلف همچون کاهش مهاجرت و بیکاری کمک می‌کند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصاد مقاومتی گلباف در استان کرمان، گفت: افق پنج ساله بانک ایجاد ۵۰۰ شغل در گلباف بوده که خوشبختانه با گذشت دو سال بیش از ۲۳۰ شغل پایدار در این منطقه ایجاد شده است.


وی با تاکید بر تولید در شهرهای کوچک و روستاها و فروش در شهرهای بزرگ بیان کرد: شهروندان این شهرها با بخشی از درآمد شهرهای بزرگ می‌توانند معیشت مشابهی داشته باشند و از معضلات شهرهای بزرگ و آسیب‌های حاشیه نشینی بکاهند. همچنین ایجاد پیوند ثروت و فعالیت‌های اقتصادی و کوشش‌های اجتماعی در جهت ارتقای سطح معیشت مردم، توسعه پایدار و تامین مالی ارزان و آسان از طریق همیاری اجتماعی از دیگر اهداف بانک قرض الحسنه رسالت است.


حسین زاده با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت با هدف حمایت از این کسب و کارها به تمام استان‌ها ورود خواهد کرد، افزود: در حال حاضر در استان‌های همچون کرمان، مازندران، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به طور عملیاتی به حمایت از شغل‌های ایجاد شده پرداخته‌ایم و در استان‌های دیگر همچون کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمانشاه و... نقاطی را شناسایی کرده و در حال بررسی و مطالعه هستیم.


درگاه های الکترونیک انتخاب اول مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت می شود


وی توسعه مدل بانکداری اجتماعی را که از سال ۹۵ به طور عملیاتی در سراسر کشور اجرایی شده را راهکاری برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان عنوان کرد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، افزود: همانطور که از سوی رئیس پژوهشکده پژوهشکده پولی و بانکی عنوان شد، طراحی مدل کسب و کار بانکداری اجتماعی با رویکرد ارائه خدمات قرض الحسنه به مشتریان جمعی از سوی بانک قرضالحسنه رسالت صورت می‌گیرد. 


به گفته حسین زاده، بانکداری اجتماعی که بیش از چهار سال است در این بانک  عملیاتی شده، دورخیز دستیابی به افق ۱۴۰۰و بانکداری بدون شعبه است.


وی در تعریف مفهوم بانکداری اجتماعی افزود: بانک قرض‌الحسنه رسالت به دنبال این است که کارکرد و کارایی قرض‌الحسنه را در ابعاد وسیع، با استفاده از بستر قانونی و فناوری نوین، توسعه داده و به توانمندسازی کارآفرینی اجتماعی و خرد و حل مسائل اجتماعی کمک کند. در این راستا بانک قرض‌الحسنه رسالت اقدام به طراحی محصولی متناسب با مشتریان خود کرده و آن را "بانکداری اجتماعی" و یا "ارائه خدمات به مشتریان جمعی یا گروههای مشتریان" نامیده است.


حسین زاده اظهارداشت: در واقع بانکداری اجتماعی سازوکار نوآورانه ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانون های کار و زندگی (کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها)، همیاری اجتماعی (خانوادگی، محله‌ای، مساجد و دانشجویی)، سازمانی(سازمانها ادارات و شرکتها) وصنفی(اصناف، بازاری‌ها) است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید بر نقش بانکداری نوین در تحقق بانکداری اجتماعی، گفت: بانکداری نوین رکن اصلی بانکداری اجتماعی است و این نوع بانکداری تحقق نمی‌یابد مگر با در اختیار داشتن زیرساخت های بانکداری مدرن. اکثر تراکنش‌های خرد امروزه بر بستر بانکداری نوین که بُعد دیگری از بانکداری اجتماعی به شمار میرود، متمرکز شده و از این‌ رو بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناورانه به‌منظور اجرای این مدل از بانکداری و ارائه خدمات بانک قرض‌الحسنه رسالت در بستری شرعی، آسان، ارزان و مدرن مورد توجه است.


وی افزود: بانک قرض‌الحسنه رسالت با پیشرفت تکنولوژی بانکداری بدون شعبه را برای افق ۱۴۰۰خود پیش‌بینی و  برای دستیابی به این مهم بانکداری اجتماعی را در سراسر کشور عملیاتی کرد. همچنین زیرساخت‌های لازم برای بانکداری مدرن را در اختیار گرفت و در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات نوین، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در سامانه اینترنت بانک را عملیاتی کرد.


بر این اساس مشتریان می‌توانند علاوه بر عضویت در اینترنت بانک، از خدمات جدید سامانه افتتاح سپرده و درخواست تسهیلات غیرحضوری نیز بهره‌مند شوند. 


حسین زاده اظهارداشت: این سامانه در قالب بانکداری اجتماعی  بومی و شخصی‌سازی شده تا مشتریان بانک با سهولت بیشتری بتوانند خدمات دریافت کنند. می‌توان گفت افزایش هزینه‌ها واتلاف زمان از جمله معایب بانکداری سنتی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد تنوع خدمات الکترونیک در کاهش این دو تاثیر چشمگیری دارد. به گفته وی امکان تقاضای  دسته چک، اخذ تسهیلات‌، کارت شتاب  و دیگر مستندات نیز از طریق درگاه‌های الکترونیکی بزودی در این بستر اجرایی خواهد شد.


وی بیان کرد: مزایای بهره‌گیری از اینگونه خدمات یک بازی برد - برد برای هر دو رکن اصلی  یعنی بانک قرض‌الحسنه رسالت  در یک سو و مشتریان در سوی دیگر است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه افزود: توسعه فرهنگ همیاری اجتماعی، قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی سه رسالت مهم این مجموعه است که کارکنان باید در قالب هویت سازمانی بانک (قرض‌الحسنه، خرد و اجتماعی) به جامعه هدف ارائه دهند.

ارسال نظرات