خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد
رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 85درصد جوانان استان در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۴۶۹۲۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، اشرافی در سی‌ویکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: فعالیت های اوقات فراغت اداره کل از سال‌های گذشته به ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد تفویض شده است.

وی با اشاره به اینکه اخلاق، نشاط و معنویت شعار برنامه‌های اوقات فراغت در سال جاری است، افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در ۶ محور اصلی برنامه‌ریزی شده که توجه به برگزاری کلاس‌های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی را شامل می‌شود.

اشرافی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از ۱ تیر ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه از ۶ تیرماه در ارومیه خواهد بود و با حضور ۱۱۹۹ کانون مساجد و با پیش‌بینی حضور بیش از ۸۵ هزار نفر از نوجوانان و جوانان در استان شروع می‌شود.

وی یادآور شد: توجه ویژه به ظرفیت های دهه ولایت، روز جهانی مسجد و همچنین دهه کرامت در برنامه های اوقات فراغت صورت گرفته است.

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به چکیده‌ای از شاخص‌ترین اقدامات استان در سال گذشته تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های عمومی فعال طی سال گذشته در امر اوقات فراغت به تعداد ۱۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری بوده و همچنین تعداد پایگاه‌های ویژه ۶۱ کانون فعال در مناطق ویژه و مرکز استان بوده است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت سال گذشته به تعداد ۶۱۱۴۶ نفر بوده و همچنین تعداد مربیان همکار در سطح کانون مساجد استان نیز ۲۸۷۴ نفر بوده و از شاخص‌ترین برنامه‌های اوقات فراغت می‌توان به برگزاری همایش‌های افتتاحیه و توجیه مدیران کانون‌های مساجد، اعزام مبلغین طرح هجرت تابستان به ۹ منطقه استان، حمایت مالی از برگزاری طرح اوقات فراغت در کانون‌ها و برگزاری همایش اختتامیه و تجلیل از مدیران فعال کانون‌های اوقات فراغت اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات