مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداری رزمی با بیان اینکه تدابیر مقام معظم رهبری کشور را به مانند یک کشتی آرام حفظ کرده است، گفت: امروز رییس جمهور امریکا تمام جهان را واسطه ساخته است تا بتواند به مذاکره بپردازد اما رهبر انقلاب فرمودند راهبرد دشمن فشار است و تاکتیک انها مذاکره است و انها به دنبال فشار حداکثری هستند.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۲۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیبج از کردستان، سردار نصرالله فتحیان امروز و در اجلاسیه شهدای علوم پزشکی استان کردستان که در راستای کنگره ۵ هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار شد با اشاره به شرایط استان کردستان در روز‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و کمبود پزشک در استان، اظهار داشت: امروز استان کردستان دارای یک دانشگاه علوم پزشکی است و از وجود ۴ دانشکده پزشکی دندانپزشکی بهداشت و پرستاری بهره‌مند است.

وی ادامه داد: امروز استان کردستان ۲۵۹ نفر عضو هیئت علمی دارد و در ۷ رشته دوره دستیاری تخصصی در این استان وجود دارد و بیش از هزار نفر پزشک در استان کردستان حضور دارد و دانشگاه بیش از ۷۵ درصد از نیاز استان را تامین می‌نماید.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداری رزمی خاطر نشان کرد: این یک دستاورد و شاخص مهم در اعتلا و پیشرفت است و باعث خشنودی شهدا در تمامی زمینه‌ها خواهد بود.

به گفته وی مردم این سرزمین از یکی از مهمترین مولفه‌های اجتماعی و انسانی برخوردار هستند و در شرایط خوبی قرار دارد، هر چند با شرایط مطلوب فاصله داریم، اما می‌توانیم به شرایط مطلوب نیز برسیم.

وی با اشاره به شهدای پزشکی که در استان کردستان به شهادت رسیدند افزود: این شهیدان در مناطق مختلف استان و در شهر مریوان در کنار دیگر شهدا خدمت رسانی می‌کردند.

وی با طرح سوال از عوامل به شهادت رسیدن دانشجویان پزشکی گفت: چرا دانشجویان پزشکی را به شهادت رساندند؟ ان‌ها که برای خدمت به مردم امده بودند و هدفی جز خدمت به مردم کرد نیز نداشتند.

فتحیان ادامه داد: این شهدا همه چیز داشتند و هیچ چیزی برای انان کم نبود و برای خدمت به مردم به جبهه‌های جنگ امده بودند.

وی افزود: در طول ۴ دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی فداکاری‌های این ملت بی نظیر است.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداری رزمی بیان داشت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر بسیجی در استان کردستان حضور دارند و این یک شاخص بسیار مهم در سطح جهان است که این پشتوانه عظیم ایران اسلامی است و آمریکا را به وحشت وا می‌دارد و دچار اختلال در تصمیم گیری دشمنان می‌شود.

به گفته وی دشمن از این مردم می‌ترسد و بزرگترین نقطه قوت ما مردم ما هستند و سرمایه انسانی بزرگترین نقطه قوت کشور ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شهدای بمباران در استان کردستان افزود: بیش از ۷۰۰ نفر در استان کردستان در بمباران‌ها به شهادت رسیده اند، ان‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند کجا هستند و چرا سخنی در این خصوص نمی‌گویند.

فتحیان با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را بر آن داشت تا مردم را از نظام دور کند افزود:امروز همه تلاش این است که با جنگ اقتصادی فاصله بین مردم و نظام ایجاد کنند و دشمن از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.

به گفته وی دشمن امروز تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی را به کار گرفته است تا جوانان را از نظام مقدس جمهوری اسلامی جدا کند.

فتحیان با بیان اینکه ما به دنبال استقلال خود بوده ایم و دشمن این را نمی‌تواند تحمل کند ادامه داد: امروز ما در شاخص‌های سلامت سرامد ۱۰ کشور نخست دنیا هستیم و جراحان پر افتخار انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس کار‌های بزرگی را انجام داده اند که امروز در جهان حرفی برای گفتن داریم و در همه شاخص‌ها پیشرفت‌های خوبی داریم که این پیشرفت‌ها در طول این ۴ دهه حاصل شده است.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس روی پای خودمان ایستادیم و پیچیده‌ترین موضوعات را در دفاع مقدس و در جنگ خود انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ما امروز روی پای خودمان ایستاده ایم و قادریم بهترین امکانات دفاعی را برای خود ایجاد نماییم گفت: دشمن با نقاط قوت ما مخالفت دارد و به داشتنی‌های ما و امکانات دفاعی ما طمع دارد و ما باید امکاناتی داشته باشیم تا بتوانیم از خودمان و از ملتمان دفاع کنیم.

فتحیان با تاکید بر اینکه ما در همه شاخص‌های نظامی در تراز ۱۰ کشور نخست دنیا هستیم اظهار داشت: این ملت ملتی قوی است و یکی از مهمترین شاخص‌های ما ملت ما هستند.

به گفته وی ما در استان کردستان و در دیگر استان‌های کشور در حوزه سلامت خودکفا هستیم.

فتحیان با بیان اینکه امروز بزرگترین سرمایه ملت ما و استان کردستان ۵ هزار و ۴۰۰ شهید ما هستند خاطر نشان کرد: امروز دشمنان ما از این روحیه شهادت طلبی در هراس هستند.

به گفته فتحیان شاخص دوم انقلاب اسلامی مدیریت و رهبری است و امام خمینی (ره) با آن جایگاه ویزه برای مردم شناخته شده بودند و امروز رهبری داریم شجاع بصیر عالم و خالی از هوا و اهل جهاد و شهادت و فداکاری برای این ملت که در اوج ان رهبران دنیا امروز شهادت می‌دهند که بهترین رهبر دنیا ایشان است.

وی ادامه داد: تدابیر مقام معظم رهبری کشور را به مانند یک کشتی آرام حفظ کرده است و امروز رییس جمهور امریکا تمام جهان را واسطه ساخته است تا بتواند به مذاکره بپردازد، اما رهبر انقلاب فرمودند: راهبرد دشمن فشار است و تاکتیک ان‌ها مذاکره است و ان‌ها به دنبال فشار حداکثری هستند.

فتحیان گفت: ما در تعهد خود نیز پایبند بوده ایم و در اجرای برجام ما بر عهد خود پایبند بودیم و دیدیم که آمریکا از برجام خارج شد و اروپا نیز هیچ واکنشی نداشت و هیچ عملکردی نداشت و ما نیز به اروپایی‌هایی که نمی‌توانند از حیثیت خود نیز دفاع کنند امیدی نداریم.

به گفته وی همه امید ما همانگونه که در دفاع مقدس به خدای بزرگ و فداکاری ملت و مدیریت و رهبری امام بود امروز هم امید ما به عنایت خداوند و فداکاری و مجاهدت مردم و اتصال این زلاله رسول خدا و جانباز بزرگ انقلاب اسلامی و رهبر عزیزما آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) است که رهبران جهان در صف ملاقات با ایشان هستند.

وی در پایان گفت: رهبر ما رهبری عزیز و مردم دار و مدافع مظلومان عالم و رهبری هستند که کردستان را دوست دارند و مردم این استان در استقبال از ایشان حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند و عشق و علاقه خود را به ایشان نشان دادند.

در این مراسم از خانواده ۲۲ شهید شاخص جامعه پزشکی استان کردستان و سپیدجامگان جهادگر عرصه سلامت تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات