فرمانده سپاه شهرستان چابهار:

آموزش نیروهای فعال در امر به معروف و نهی از منکر بهترین شیوه در کاهش منکرات است

فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: عدم آگاهی بعضی از آمرین به معروف و ناهین از منکر از قوانین این مسأله موجب اجرا نشدن این مهم در جامعه شده است.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

سرهنگ پاسدار محمد علی پوراحمدیان فرمانده، سپاه شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار گفت: یکی از عواملی که باعث شده این فریضه به خوبی اجراء نشود اینست که، بعضی از آمرین به معروف و ناهین از منکر به علت عدم آگاهی از قوانین امر به معروف و نهی از منکر، هم خود و هم دیگران را دچار مشکل می‌کنند و هم تأثیر عمل امر به معروف و نهی از منکر را از بین می‌برند و موجب بدبینی افراد جامعه به دین و این فریضة مهم می‌گردند و موجب می‌شوند که مردم احساس کنند که جامعه‌ای که هر انسانی امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهد، آن هم بدون اطلاع از قوانین، جامعه‌ای خودسر و بدون قانون و ضابطه است.

علت عمل نشدن به این دوو امر مهم آن است که مسئولین توجه و اهمیت آنچنانی که باید به این امر نمیکنن، نسبت به اهمیت و ترویج آن توسط علما و مسئولیت کمتر پرداخته می شود.

پور احمدیان بهترین شیوه پرداختن به منکرات را تذکرات مرتب لسانی، برخورد محکم قانونی با منکرات و به ویژه ترویج دهندگان منکرات، فرهنگ سازی مضرات منکر در جامعه با برنامه های فرهنگی،سمعی و بصری دانست.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار  با تاکید بر این مطب که در این زمان هنوز هم باید امر به معروف و نهی از منکر جهت رشد جامعه انجام شود،تصریح کرد: فریضه الهی زمان و مکان ندارد،همیشه و در همه جا و در همه حال باید اجرا شود، بهترین روش آن هم اعمال مناسب مسئولیت است،چون عوام مردم به بزرگان خود خیلی توجه می کنند.

_فرمانده سپاه شهرستان چابهار تصریح کرد: عمل نیک به صورت عملی،بهترین روش برای دعوت مردم به کار نیک،.فرهنگ سازی از طریق رسانه های سمعی و بصری و فضای مجازی است.
این مسئول،تذکر لسان، عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر. برخورد قانونی و حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر را از مراتب. اجرای این دو معم برشمزد

پور احمدیان برگزاری کلاسهای آموزشی، ساخت فیلمهای آموزشی سمعی و بصری و کلیپهای کوتاه جهت پخش در فضای مجازی، آموزش نیروهای فعال در امر به معروف و نهی از منکر را بهترین شیوه در کاهش منکران عنوان کرد
ارسال نظرات