حجت الاسلام محی‌الدینی نصب تصاویر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک امر ضروری دانست و گفت: اگر در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های این شهرستان تصاویر شهدا و وصیت‌های آنان نصب شود و افراد با شهدای مهریز و نوجوانان و جوانانی که برای حفظ دین و وطن سینه خود را آماج گلوله‌های دشمن کردند آشنا شوند، قطعاً بسیاری از معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و سگ گردانی رفع خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۵۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

حجت‌الاسلام محی‌الدینی در جلسه شورای مشورتی رزمندگان دفاع مقدس شهرستان مهریز که سه‌شنبه‌شب در محل سالن جلسات موزه دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد از عدم نصب تصاویر شهدا در ورودی مهریز و حاشیه جاده سنتو گلایه کرد و گفت: در دولت‌های مختلف بعد از انقلاب و در زمان شهرداران و مسئولین این شهر متأسفانه به فرهنگ شهادت‌طلبی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کم توجهی شده است.
امام‌جمعه مهریز همچنین خاطرنشان کرد: باوجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، همچنین وجود نازنین ۳۱۳ شهید به عدد یاران امام زمان (عج) در مهریز، این شهر به‌طور شایسته معرفی نشده است و هنوز کسانی هستند که نمی‌دانند این شهر که در کنار شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب قرار دارد یک باغشهر با گنجینه‌های فرهنگی و دینی ارزشمند است.
وی بابیان اینکه متأسفانه بی‌توجهی به شهدا و کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در تمام شهر‌ها فراگیر شده است افزود: برخی از مسئولین کم‌لطفی می‌کنند و نصب تصاویر شهدا را در کنار جاده سنتو که محل تردد مسافران و وسایل نقلیه بسیاری است، موجب حواس‌پرتی رانندگان می‌دانند؛ درحالی‌که در بزرگراه تهران – قم تابلو‌ها و بیلبورد‌های (آگهی‌نماها) تجاری بسیاری نصب است و، چون این تابلو‌ها موجب کسب درآمد می‌شود با نصب آن مشکلی ندارند.
محی‌الدینی نصب تصاویر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک امر ضروری دانست و گفت: اگر در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های این شهرستان تصاویر شهدا و وصیت‌های آنان نصب شود و افراد با شهدای مهریز و نوجوانان و جوانانی که برای حفظ دین و وطن سینه خود را آماج گلوله‌های دشمن کردند آشنا شوند، قطعاً بسیاری از معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و سگ گردانی رفع خواهد شد.
وی همچنین افزود: توجه به امر گردشگری و جذب گردشگر بدون توجه به ظرفیت‌های مذهبی و دینی کار شایسته‌ای نیست. در منطقه غربال بیز یا باغ پهلوان پور با حفظ ارزش‌ها و تأکید بر رعایت شئون اسلامی می‌شود برای جذب گردشگر و جذب سرمایه‌گذار تلاش کرد؛ اما نباید ارزش‌ها را فدای توسعه گردشگری کرد.
امام‌جمعه مهریز تأکید کرد: برخی از ادارات به‌ویژه نهاد‌های فرهنگی شهرستان درزمینهٔ معرفی شهدا به نسل جدید و کسانی که به این شهر وارد می‌شوند کم‌کاری کرده‌اند و باوجود داشتن بودجه فرهنگی، شهدا را در اولویت قرار نمی‌دهند.
وی بابت تغییر چهره فرهنگی شهر یزد و به تبعیت آن تغییر چهره شهرستان‌ها براثر بی‌توجهی به امربه‌معروف و نهی از منکر از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف انتقاد و تصریح کرد: تا چند سال قبل، استان یزد به استان دارالعباده معروف بود و حیای زنان و غیرت مردان این استان زبانزد بود؛ اما در حال حاضر به دلیل عدم نظارت و اهمال مسئولین، ولنگاری‌های فرهنگی و بی‌تعصبی به دین و احکام الهی در این استان بی داد می‌کند.
در پایان این مراسم، از موزه دفاع مقدس این شهرستان توسط مسئولین، ایثارگران و رزمندگان حاضر بازدید به عمل آمد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات