فعال رسانه ای در گفتگو با بسیج:

داشتن امنیت در فضای مجازی نیازمند سواد است

یکی از فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت جامعه مهم است، داشتن امنیت در فضای مجازی را نیز لازم دانست و گفت: برای برخورداری از امنیت در این فضا سواد کافی نیاز است.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۷۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

محمدتقی سبکدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: گسترش سواد رسانه ای مهم ترین مساله در استفاده درست از فضای مجازی است که دستیابی به آن مستلزم سرمایه گذاری است.

وی زمینه سازی و سیاست گذاری کامل و سنجیده فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را از راهکارهای مهم در مدیریت رسانه و فضای مجازی خواند و اظهار داشت: اگر این سیاست گذاری صورت گیرد از ایجاد بسترهای خطرآفرین و تهدید آمیز بالقوه و بالفعل جلوگیری می شود.

سبکدل نهاد آموزش و پرورش و وزارت علوم را زیرساخت مهمی برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده درست از ابزارهای رسانه ای عنوان و بیان کرد: اگر این نهادها سرمایه گذاری درستی داشته باشند نوجوانان و جوانان کنجکاو پس از نهاد خانواده مامنی برای الگوبرداری درست خواهند داشت.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه رسانه و فضای مجازی با زندگی روزمره انسان ها عجین شده است، نخبگان و جوانان مستعد را ظرفیت مهم و مثبتی در این راستا عنوان و بیان کرد: این ظرفیت قطعا با استفاده از ارزش ها و فرهنگ غنی اسلام که به عنوان موتور محرکه به شمار می روند در عرصه آگاهی بخشی جامعه نقش آفرین باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار