مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: نزولات آسمانی امسال باعث شده مراتع و جنگل ها دارای پوشش انبوهی باشند و همین موضوع احتمال افزایش خطر آتش‌سوزی‌ در فصل تابستان را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۳۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، سیف در گفتگو با خبرنگار بسیج عشایری گفت: باران‌های امسال سبب شده جنگل‌ها پوشش گیاهی انبوهی داشته باشند که همین امر احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ در فصل تابستان را بیشتر می‌کند. وی افزود:با آنکه هشدار های ایمنی مناسب در مورد احتمال بروز آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع داده‌ شده است، اما سازمان‌های متولی از کمبود امکانات برای مهار آتش در جنگل‌ها و مراتع و مناطق عشایری خبر می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج عشایری با اشاره به اینکه برای این موضوع باید از طرف دولت و مجلس بودجه خاص پیش بینی شود، افزود: با تأمین نیازمندی های مورد نظر دستگاهها و البته توجه ، همکاری و رعایت اصول ایمنی توسط مردم ، می توان از هزینه‌های بالایی که این آتش‌سوزی‌ها می‌تواند به بار آورد، جلوگیری شود.

وی بحث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را حیاتی دانست و افزود: مردم و به ویژه عشایر و گردشگران، می‌توانند در مهار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع و مناطق عشایری نقش مهمی ایفا کنند.

وی گفت گردشگران و عشایر کشور که در طبیعت حضور دارند ضمن توجه بیشتر به رعایت اصول ایمنی ، باید هرگونه مورد حتی کوچک از آتش سوزی را مشاهده کردند، ضمن اقدام سریع برای خاموش کردن آن، مراتب را به سازمان آتش نشانی با تلفن ۱۲۵ اطلاع رسانی نمایند.

سیف با تأکید بر اینکه علاج واقعه را باید پیش از وقوع کرد، گفت: به تمامی حوزه های و پایگاههای عشایری سراسر کشور ماموریت داده شده است ضمن اطلاع رسانی به مردم و عشایر، تیم های گشت زنی خود را نیز نسبت به این موضوع هوشیارتر و حساس تر نمایند.

ارسال نظرات