رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: دشمنان اسلام با معامله قرن به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند، اما خوشبختانه مسلمانان بیدار شده و یک حرکت مستدام و مستمر را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۳۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن وحدتی‌شبیری در حاشیه نشست علمی «حج، جهان اسلام و معامله قرن» که در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: این دانشگاه فعالیت‌های بین‌المللی دارد و در بین مسلمانان و جهان اسلام یک دانشگاه شناخته شده است.


وی ادامه داد: در زمره فعالیت‌های این دانشگاه معرفی حج به عنوان یک فضای مناسب برای معرفی انقلاب اسلامی و رساندن پیام انقلاب اسلامی ایران به اکثر نقاط عالم و مسلمانان در جهان اسلام است.


رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تأکید به موضوع این نشست، تصریح کرد: جهان اسلام در هر زمانی نیاز به اتحاد، هم‌افزایی و تعامل دارد. مسلمانان باید با یکدیگر هم صدا سخن بگویند و در مقابل دشمنان صف واحد را تشکیل دهند.

وحدتی‌شبیری افزود: خوشبختانه این نشست به اهداف خوبی دست یافته و میهمانانی از داخل و خارج کشور در این نشست شرکت کرده‌اند. آن‌ها به دو زبان انگلیسی و عربی از شخصیت‌های تشیع و اهل‌تسنن سخن گفتند و همه متفق بودند وقت آن رسیده که مسلمانان در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به یکدیگر نزدیک شده و هم‌صدا شوند.

وی اظهار کرد: چه اشکالی دارد ما مسلمانان بازار مشترک اسلامی داشته باشیم یا مرکز داوری بازرگانی مشترک برای جهان اسلام ایجاد کنیم. چرا باید مسلمانان در نزاع‌های خودشان به دادگاه‌های اجنبی و بیگانه مراجعه کنند؟

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: دشمنان با عنوان معامله قرن که هیچ محتوایی از آن ارائه نمی‌دهند به دنبال آن هستند که مسلمانان را سرگرم شعارهای فاسد و پوچ خودشان کنند.

وحدتی‌شبیری بیان کرد: هدف آنها منحرف کردن جهان اسلام از واقعیات جامعه اسلامی است تا مسلمان‌ها برای فتح بیت‌المقدس به جان هم بیافتند. معامله قرن چیزی جزء ایجاد تفرقه بین مسلمانان نیست. اما خوشبختانه مسلمانان بیدار شدند و خیزش اسلامی در بین آنها ایجاد شده و یک حرکت مستدام و مستمر را آغاز کرده‌اند.

وی حج را یک فرصت خوب برای وحدت مسلمانان عنوان کرد و افزود: مسلمانان در جریان حج باید پیام الهی را درک کنند و فقط به فکر اتحاد باشند و به مقام بندگی پروردگار برسند، عصاره حج چیزی جزء تسلیم در مقابل فرمان خدا نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها