خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه از عوامل مهم جلوگیری از شور و نشاط در تشکل‌های دانشجویی فضای مجازی است که باید کنترل شود،گفت:بسیج دانشجویی با شبکه سازی و آموزش سواد رسانه ای در پی خنثی آن است.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۷۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  ابوذر صلاحی با بیان اینکه سال 98 با آغاز سند تحول بسیج دانشجویی با تغییر راهبردی در اجرای برنامه های بسیج دانشجویی مواجه خواهیم بود که در برخی برنامه‌های ثابت ما هم تغییراتی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: برنامه‌های مهمی مانند دوره استانی خط امام(ره)، طرح ولایت کشوری، دوره تشکیلاتی اسلام ناب، اردوهای جهادی با رویکرد جدید طرح اعتلا، اردوی اربعین و راهیان نور هم در دستور کار سال جدید است.

وی با بیان اینکه سال قبل در تابستان بیش از 30 گروه و در مجموع سال 38 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام داشتیم که کارهای موفقی انجام دادند، افزود: برای سال 98 هم پیش بینی می کنیم که بیشتر از این تعداد، گروه جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی اردوهای جهادی آشنا شدن دانشجو با محرومیت‌ها و فضای کار و تلاش و سازندگی است، گفت: اردوهای جهادی در مرحله اول برای خود دانشجو تاثیر دارد و یک نوع خودسازی است و در مرحله دوم کمک به مستضعفین و رفع مشکلات و موانع روستا و مناطق محروم است.

آموزش ایجاد اشتغال خانگی؛ رویکرد جدید اردوهای جهادی

صلاحی افزود: رویکرد جدید اردوهای جهادی بسیج دانشجویی، آموزش ایجاد اشتغال خانگی کوچک برای روستائیان است که امسال ادامه پیدا می کند.

وی یکی دیگر از برنامه های اصلی بسیج دانشجویی را نخبه پروری عنوان کرد گفت: در این راستا دو قرارگاه شهید تهرانی مقدم و شهید احمدی روشن در استان فعال هستند، که قرارگاه شهید تهرانی مقدم وظیفه حمایت از دانشجویان مخترع و پژوهشگر را بر عهده دارد و قرارگاه شهید احمدی روشن مطالبه گری تخصصی را دنبال می کند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از عوامل بسیار مهم جلوگیری از شور و نشاط در تشکل‌های دانشجویی همین فضای مجازی است که باید کنترل شود، گفت: بسیج دانشجویی در این خصوص دو برنامه دارد که یکی از آنها شبکه سازی و دیگری آموزش سواد رسانه ای است.

پایه اصلی فضای مجازی فرهنگ است

صلاحی با بیان اینکه ضعف عمده در زمینه فضای مجازی عدم پیگیری از سوی مراجع ذیصلاح در راس کشور است، اظهارداشت: وقتی که فضای مجازی در کشور جلسات آن مرتب برگزار نمی شود و حتی برخی مواقع بین دولت و دستگاه های فرهنگی برای مدیریت فضای مجازی در کشور اختلاف وجود دارد، مشکل مضاعف می شود.

وی با بیان اینکه پایه اصلی فضای مجازی فرهنگ است، بیان داشت: کار فرهنگی و فرهنگ سازی برای استفاده درست از فضای مجازی مهمترین اقدام برای کنترل فضای مجازی است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه مطالبه‌گری تخصصی از مسئولان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان و قرارگاه شهید احمدی روشن این کار را دنبال می کند، افزود: در دیداری که اخیرا اعضای قرارگاه شهید احمدی روشن با نماینده ولی فقیه در استان داشتند، «آیت الله عبادی» از اقدامات اعضای قرارگاه ابراز رضایت داشتند و آنها را تشویق به کار بیشتر کردند.

صلاحی تاکید کرد: در بخش مطالبه گری تخصصی از مسئولان هدف ما رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها