توسط مساجد و پایگاه های با نشست های آموزشی برگزار می شود
مسجد وپایگاه های بسیج مساجد یکی از ارکان مهم در اجتماعات مذهبی هست که با توجه به محلی بودن ومیزان نفوذ در هر منطقه میتواند فعالیت های گسترده‌ا ی را انجام دهد .
کد خبر: ۹۱۴۷۱۸۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش سرویس  سازمان بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، مسجد وپایگاه های بسیج مساجد یکی از ارکان مهم در اجتماعات مذهبی هست که با توجه به محلی بودن ومیزان نفوذدر هر منطقه میتواند فعالیت های گستردها ی را انجام دهد . در همین چهارچوب مسجد جامع غیدر خم نسبت به برگزاری نشست های مختلف با حضور کارشناسان ومسئولین سیاسی در جهت آگاه بخشی جامعه می پردازد .
یکی از نشست ها که به اسم آرامش وآسایش در خانواده با حضور حجت السلام دهنوی از مدرسین و کارشناسان علوم تربیتی و مشاوره در حوزه علمیه و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشندانجام گردید که سعی شده بخشی از این صحبت جهت آگاه سازی ازنوع نشست ها به رشته تحریر در آورده شود .
حجت السلام والمسلمین آقای دهنوی در سخنرانی خود در مسجد غدیر خم که به همت پایگاه بسیج هجرت انجام دادن در بخشی از سخنرانی آسایش رو لازمه زندگی عنوان کردن ایشان در ادامه عرض کردن آسایش یعنی تامین نیازهای مادی زندگی وجسمانی، ولی کافی جهت خوشبختی نیست و چه خانم ها وآقایان باید آرامش را دراولویت خود نسبت به آسایش قراردهند .چون هدف خداوند ازسفارش به تشکیل دادن خانواده آرامش است .
متاسفانه در جامعه امروز چه خانم ها وچه آقایان آسایش رو در اولویت خود قرارداده اند و به آرامش همسر خود را چندان اهمیت نمی دهند
آسایش نیر در قرآن مهم شمرده شده همان طور که گفته شد لازم است ولی کافی نیست وبارها به آن اشاره شده که بر هر مردی شرعا و قانونأ واجب است که برای رزق حلال تلاش کند ونیازمندیهای مادی همسر خود را در حد شان او تامین کند .
ایشان درادامه گفتن :آرامش دادن یعنی ایجاد عشق ومودت ومردت ایجاد کردن که درقرآن به صورت کلی پرداخت شده وجزئیات توسط انبیاء یادآوری شدودر واقع اصول درقرآن آمده وفروع توسط اهل بیت مطرح شده است مابه فروع وجزئیات آن می پردازیم که توسط اهل بیت به ما آموزش داده شده است.
قبل از ورود به این بحث لازم است اشاراتی به چند کتب غربی که در زمینه خانواده و همسرداری نوشته شده اشاره شود به کتاب هایی مثل مردان مریخی وزنان ونوسی نیاز مردها وخواسته زنان وسایر کتب غربی . که دراین زمینه نوشته شده است که مدعی هستن مهارت هایی رو ابداع کردن به عنوان مهارت های همسرداری که اگر این مهارت هارو به کار ببرید عشق ایجاد می شود و همسر عزیزتان احساس آرامش میکند که بنده در متون های دینی اسلامی گشتم و متوجه شدم برای تمام این موارد روایت هایی روایت هایی وجود دارد.
که در چهارده قرن قبل و درفضای بسته آن زمان و جهالت اعراب که روایت هایی گفتن که در قرن حاضر توسط اساتید غربی به عنوان مهارت های زندگی آموزش داده می شود .
چند مهارت عرض میکنم با وجود بودن آنها در دین و روایات از کتب غربی هم استفاده خواهم کرد به دودلیل یک چون غربی ها روی آن اسم گذاشته اند ولی اولیا روی آن اسم نگذاشتن . دوم گذاشتن تبصره بر روی آنها توسط غربی ها .
ایجاد عشق از زبا ن غربی ها ، مهارت ارتباطی در واقع غربی ها مدعی هستن کم کردن کار، بیست تا سی دقیقه کنار هم نشستن این یک مهارت است. اسمش را گذاشتن مهارت ارتباطی اما تبصره آن کجاست دادن تایم یعنی زمان برای کنار هم نشستن اما در روایت هم پیامبر می فرماید اگر زن و مرد کنار یک دیگر بنشینند خانه آنها محل رفت آمد فرشتگان میشود و در حدیثی دیگر میفرماید مرد و زنی که کنارهمسر خود بنشیند از اعتکاف در مسجد خانه خدا برای من محبوب تر است .
اما برخی کنار هم ولی پشت به هم هستن ومشغول کار خود هستن یا با اخم در کنار هم که انگار صاحبان جهنم هستن که معنای روایت این نیست در واقع منظور با محبت کنار هم نشستن است .
آقای دهنوی در ادامه گفتن یکی دیگر ازمهارت هایی که غربی ها تاکید دارن مهارت کلامی است که در کنار هم نشستن با لبخند است . درمدت این بیست تا سی دقیقه به هم دیگر لبخند بزنید که معتقد اند این عمل باعث ایجاد نزدیکی بیشتر می شود . که پیامبرعظیم شان اسلام در این زمینه می فرماید اگز زن و مرد کنار هم بنشینند با یک دیگر کلام محبت آمیز داشته باشند ثواب آن برابر است با ۷۰ حج مقبول .
این بخشی از صحبت های انجام شده حجت السلام دهنوی بودکه درمسجد جامع غدیر خم واقع در منطقه پاسداران انجام شد واین مسجد وسایر مساجد با توجه به اینکه مراکز دینی و اجتماعی محل هستن با کمک پایگاه های بسیج نقش آموزش اجتماعی رو در سطح محله ایفا می کنند وبا توجه به جامعه ومشکلات محله سلسله مبا حثی برگزار می کنند که برای عموم جامعه مفید وقابل استفاده باشد.

ارسال نظرات