بیست ویکمین جشنواره خیرین مدرسه استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۹۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری در این جشنواره اقدام خیرین مدرسه ساز را بهترین کار جادوانه و پایدار دانست و افزود: اگر نگاهی به سازندگی کشور صورت گیرد و به فکر توسعه همه جانبه کشور باشیم، قطعا تمام آرزوهای دانش‌آموزان که رسیدن به بهترین جایگاه است، محقق خواهد شد.

فرحناز قائدامینی افزود: به لحاظ تاثیرپذیری توسعه باید از مدرسه که دارای جایگاه ویژه‌ای است آغاز شود، تا حیات و توسعه پایدار رخ دهد و از طرفی آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی بیان کرد: اگر کمک و حمایت خیرین به عنوان بازوهای توانمند آموزش و پرورش نبود طی دو دهه اخیر آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دو سال اخیر در خصوص حضور خیرین به نسبت سال‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه بوده است، بایستی به فکر توسعه بیشتری باشیم، تلاش برای ایجاد حیات طیبه دانش‌آموزان نیازمند جایگاه، بستر و مکانی مناسب است که بهترین مکان به لحاظ تاثیرپذیری دانش‌آموزان مدرسه است.

وی ادامه‌ داد: تا زمانی‌که مدارس در حال ساخت و مرمت تکمیل شوند به خیرین و‌ مساعدت مستمر آنان نیاز است.

قائدامینی عنوان کرد: در سطح چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۹۰۰مدرسه داریم که از این تعداد ۱۲۰مدرسه از نظر کارشناسان سازمان نوسازی مدارس، تخریبی اعلام شده و نیازمند بازسازی کامل هستند؛ همچنین یک هزار مدرسه نیاز به تجهیزات انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دو سال اخیر خیرین بیشترین توجه را به مدارس، داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ۶۰۰مدرسه به ترمیم و مقاوم‌سازی نیاز دارند و در این بین برخی مدارس به اقدامات هر ساله نیازمند هستند، امید است از مدارس ساخته شده به‌خوبی نگهداری شود و خیرین  به‌عنوان بازوی توانمند همیشه کنار آموزش و پرورش بمانند چرا که هیچ کاری به اندازه مدرسه‌سازی جاودانه و پایدار نیست.

در ادامه حمیدرضا براتی، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری، افزود: در خصوص نیاز به مقاوم‌سازی و تجهیز مدارس در حدود یک هزار میلیارد تومان در حال حاضر نیاز است، علیرغم افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، نه تنها همراهی همه‌جانبه خیرین در بحث مدرسه‌سازی را می‌بینیم بلکه افزایش آن را در دو سال اخیر شاهد هستیم، در سه سال گذشته در حدود ۴۸میلیارد تومان کمک چشمگیری به نوسازی مدارس استان شده است.

براتی افزود: در این جشنواره تعدادی از خیرین محترم از جمله حاج علی اکبر علی محمدی بازسازی هنرستان علم وصنعت نافچ، حاج مصطفی احمدی ساخت مدرسه 2 کلاسه در شهرستان فارسان، عباسقلی جلیل پیران ساخت یک باب مدرسه 3کلاسه دوره متوسطه اول در شهرستان لردگان ،  شرکت چاه پیمای تهران به نمایندگی آقای مردانی ساخت یک مدرسه  6 کلاسه در منطقه عشایری لردگان، خانم اکرم رجبی  مخارج مصرفی سال تحصیلی دبستان دخترانه حضرت مریم فرخشهر را تقبل نمودند.

ارسال نظرات