در واکنش به تغییر کاربری دارالقرآن خیری به مرکز پیش دبستانی؛
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد در خصوص واگذاری یک محل وقفی به مرکز پیش دبستانی غیردولتی معراج النبی گفت: با توجه به ثبت نام نوآموزان برای سال تحصیلی جدید این مرکز پیش دبستانی حداکثر تا سال آینده باید به طور کامل این محل را تخلیه کند.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۳۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، در خبرها آمده بود براساس اظهارات منابع محلی، منزلی متعلق به یک خير به آموزش و پرورش واقع در خیابان صحرا جهت امور قرآنی و تاسيس دارالقرآن هديه داده شد که مكان مذكور با تعمير و بازسازی به دارالقرآن تبديل مي شود و فعاليت خود را آغاز می کند که رونق خوبی نيز داشته است اما چند سالی است که این مکان به یک پیش دبستانی غیردولتی معراج النبی تبدیل شده است که هم از نظر شرعی مشکل دارد و هم موجب گلایه‌مندی اهالی محل شده بود.

حمید اسماعیلی زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد در این خصوص در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: از دلیل واگذاری این مکان که چند سال پیش اتفاق افتاده بی خبر هستم و به نظر قرار بوده با رویکرد قرآنی این واگذاری انجام شود با این حال با صحبت‌‌ها و پیگیری‌های انجام شده مقرر شد هم در این مکان دارالقرآن مستقر باشد و هم با توجه به اینکه برای سال تحصیلی جدید ثبت نام نوآموزان انجام شده است فعلا این پیش دبستانی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: نوآموزان زیادی از همان محل برای سال تحصیلی جدید در این پیش دبستانی ثبت نام کردند و پرونده تحصیلی برای آنها تشکیل و از آنها هزینه ثبت نام و ... گرفته شده و جابه جایی و ثبت نام آنها در مرکز دیگر مشکل است و با اینکه زمانبر است اما پیگیری‌های اداری برای تخلیه این محل انجام گرفته و این مرکز پیش دبستانی حداکثر تا سال آینده باید به طور کامل این محل را تخلیه کند.

اسماعیلی زاده گفت: اجاره‌ بهایی که آموزش و پرورش از مرکز پیش دبستانی معراج النبی دریافت می‌کند به خزانه دولت واریز می‌شود و زمانی که این مبلغ از خزانه برگردد و به آموزش و پرورش ناحیه دو یزد برگشت داده شود در حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی باید هزینه ‌شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات