خبرهای داغ:
دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا:
دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا گفت: استان خوزستان پس از تهران دومین منطقه حیاتی کشور به شمار منی رود.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۴۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج ، سرلشگر رحیم صفوی عصر امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی بندر خرمشهر که با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه دفاع ملی، فرماندهان آینده نیروهای مسلح و روسای بخش کشوری را تربیت می کند.

وی افزود: آموزش های تخصصی برای دانشجویان مرحله دکترا، با سفر به استان های کشور و برگزاری کارگاه های آموزشی و میدانی در راستای ارتقای بیشتر و بهتر سطح آگاهی آنها در دستور جدی متولیان امر قرار گرفته است.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اهمیت استراتژیک و ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی خوزستان تصریح کرد: خوزستان پس از تهران دومین منطقه حیاتی کشور است و به راحتی و با اتکا به توان نیروهای بومی می تواند برای بیش از ۵۰ میلیون نفر خوراک و مواد غذایی تولید کند.

سردار سرلشگر صفوی رهبر ضمن تاکید بر لزوم معرفی مناسب و دقیق تر استان خوزستان به ویژه برای دانشجویان، نخبگان و خواص یادآور شد: ۳۵ درصد رودخانه ها و بیش از ۳۵ درصد از ظرفیت انرژی برق آبی کشور در خوزستان واقع شده که مدیران آینده کشور باید با رصد نقطه به نقطه این ظرفیت ها، توانایی مدیریت صحیح و استفاده بهینه از این سرمایه های ملی را به بهترین نحو ممکن آموزش ببینند.

وی گفت: وجود ۸۰ درصدی منابع نفتی کشور در خوزستان و بهره گیری از حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان به انضمام تنوع اقوام و فرهنگ های گوناگون، ظرفیت پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی را به وجود آورده که باید بیشتر از چنین برگ برنده ای برای مدیریت کشور استفاده شود.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا با ویژه خواندن الگوی جمعیتی خوزستان افزود: در حال حاضر پنج میلیون انسان وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران در این استان وجود دارد که از نسل مقاومت هشت سال دفاع مقدس اند و باید قدردان این مردم با بصیرت و متدین باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها