خبرهای داغ:
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طبق برآورد‌های انجام شده بیش از ۸۵ درصد از طلاق‌های انجام شده در سطح کشور ارتباط مستقیمی با مسئله مواد مخدر داشته است.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۶۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار سعید منتظرالمهدی ظهر امروز در آیین عقد تفاهم‌نامه مشترک با جامعه الزهرا (س) که در سالن جلسات این مرکز حوزوی و آموزشی برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ‌سازی زیربنای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر است.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد مبارزه با مواد مخدر سال ۹۷، ۶۸۵ تن انواع مواد مخدر در کشف و ۱۵ شهید نیز در این مسیر تقدیم کشور شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مواد مخدر کشور ادامه داد: سوءمصرف مواد از نظر تاریخی به ۲ هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح بازگشته و سابقه طولانی در حیات بشر دارد.

منتظرالمهدی با تأکید بر اثرات مخرب مواد مخدر خاطرنشان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده بیش از ۸۵ درصد از طلاق‌های انجام شده در سطح کشور ارتباط مستقیمی با مسئله مواد مخدر داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین ۵۰ درصد از سرقت‌های خردی که در سطح کشور اتفاق می‌افتد نیز ارتباط مستقیمی با مسئله اعتیاد و به‌ویژه معتادان متجاهر دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مواد مخدر کشور تصریح کرد: متأسفانه ثروت‌اندوزی و سودآوری مواد مخدر در حدی بوده که میل به حذف و عدم تولید آن را از تولیدکنندگان از بین برده و در چنین شرایطی برای کاهش آمار اعتیاد باید به سراغ فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی رفت.

منتظرالمهدی تأکید کرد: برای پیشگیری و کاهش اعتیاد در کشور باید به سراغ ایجاد بستر‌های مناسب برای ایجاد نشاط و تخلیه هیجانی در سطح کشور بود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی از سنین پایه در سطح کشور گفت: باید به کودکان شیوه مناسب نه گفتن و همچنین آموزش‌های لازم در به تأخیر انداختن لذت‌جویی را ارائه کرد تا از این طریق احتمال ابتلای آن‌ها به مواد مخدر کاهش پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها