خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: درخواست جابه جایی ساعت کار ادارات در استان قم را برای مدیریت مصرف برق داریم و برای جلوگیری از خاموشی باید در مصرف برق مدیریت صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۶۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی آهنین پنجه ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به لزوم تولید برق خورشیدی در ادارات استان قم اظهار کرد: براساس مصوبه دولت باید ادارات ۲۰ درصد از مصرف برق خود را با احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی کوچک تامین کنند، اما تنها چند اداره معدود در استان در این خصوص اقدام کردند.

وی ادامه داد: مطالعاتی در خصوص ظرفیت تولید برق خورشیدی در ادارات استان قم صورت گرفته و مشخص است که به چه میزان امکان تولید برق خورشیدی در هر کدام از ادارات وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: اگر ادارات استان نسبت به تولید برق خورشیدی برای تامین نیاز خود همت نکنند، براساس مصوبه دولت باید تعرفه برق آن‌ها با بالاترین نرخ اعمال شود، اما هنوز این کار صورت نگرفته است.

آهنین پنجه با اشاره به وضعیت تولید برق خورشیدی در منازل قم اظهار کرد: مشترکان خانگی برای احداث نیروگاه برق خورشیدی تمایل دارند و طی دو هفته آینده ۷۵ کیلووات نیروگاه برق خورشیدی در منازل استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: درخواست جابه جایی ساعت کار ادارات در استان قم را برای مدیریت مصرف برق ارائه شده است، با توجه به افزایش دما در استان، پیش بینی افزایش مصرف برق را داریم که برای جلوگیری از خاموشی باید در مصرف برق مدیریت صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خاطرنشان کرد: ۲۶ نقطه در استان برای احداث نیروگاه خورشیدی تصویب شده بود، اما به دلیل افزایش قیمت ارز، سرمایه گذاران تمایل و توانی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این نقاط ندارند و باید پیگیر سرمایه گذاران جدید در این خصوص باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها