استاندار مرکزی گفت: حماسه سازی ها و حماسه سرایی ها در طول چهل سال انقلاب مدیون خون شهدا و زحمات مادران شهید است.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۷۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در اولین آیین نکوداشت زنان مفاخر استان با اشاره به اینکه مساحت و جمعیت استان مرکزی کمتر از 2 درصد جمعیت اصلی کشور است گفت: کته‌ای که باعث شد این استان به‌عنوان دبیرخانه دائمی زنان مفاخر برگزیده شود نفوذ معنوی بسیار خوب آن در این حوزه بود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی رشد خوبی در پرورش و معرفی مفاخر ایران اسلامی در دهه‌های اخیر داشته افزود: بنا بر آمار و اسنادی که موجود است بیش از ۲۰ درصد زنان مفاخر کشور زادگاه آن‌ها در استان مرکزی است و این نشان‌دهنده ظرفیت‌های عظیم سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی این استان است.

استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم بیان داشت: امروز این افتخار به استان مرکزی داده‌شده که برای اولین بار این مراسم باشکوه نکوداشت زنان مفاخر را در کشور برگزار کنیم.

وی هدف های مهم برگزاری این همایش را لازم و ضروری دانست و افزود: هدف این مراسم تنها گرامیداشت زنان مفاخر استان نیست، بلکه امروز به دختران و بانوان جوان می‌خواهیم بگوییم که این سابقه ارزشمند که افتخار استان است را حفظ کنند.

آقازاده وجود شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را از مهمترین دلایل خلق حماسه سازی ها و حماسه سرایی ها دانست و گفت: وجود مادران و بانوان شهید که نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس ایفا کردند گنج گران‌بهای ایران اسلامی هستند و این‌ها باعث شدند که امروز شاهد چنین پیشرفت‌هایی باشیم.

وی با اشاره به تلاش های دولت مبنی بر انتصاب مدیران توانمند زن در پست های مدیریتی بیان کرد: آمار سال‌های قبل نشان‌دهنده این است که بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانوان در سمت‌ها و پست‌های مشاوره‌ای رشد چشمگیر داشته است.

استاندار مرکزی بر اهمیت استفاده از ظرفیت های بانوان در عرصه های مدیریتی تأکید کرد و گفت: درزمینهٔ به‌کارگیری بانوان در عرصه‌های مدیریتی مشکلاتی وجود داشته که سعی کرده‌ایم تا حدودی آن‌ها را برطرف سازیم.

آقازاده در پایان خاطر نشان کرد: عالم‌تاج قائم‌مقامی، قدس‌السلطنه بیات، سونیا بالاسانیان، ملاصغری کمیجانی، فرخنده ساوجی، دکتر توران میرهادی، دکتر مریم میرهادی، دکتر پروانه وثوق، دکتر بدرالزمان قریب، دکتر نیک‌چهره محسنی، پروین اعتصامی و بهجت صدر اراکی از جمله بانوان مفاخر استان مرکزی هستند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات