فرماندار اراک تأکید کرد:

شهرستان اراک ظرفیت استقرار واحدهای کوچک با مشکلات کمتر و ایجاد اشتغال مناسب را دارد

فرماندار اراک گفت: بیش از 100 کارگاه و 500 نفر شاغل در بخش شهسوران در حوزه مبل مشغول هستند که باید ساماندهی شوند.
کد خبر: ۹۱۴۷۳۱۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین بختیاری فرماندار اراك در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال اخیر در شهرستان اخیر شاهد رشد واحدهای صنعتی تازه تأسیس نبوده ایم گفت: اراک پتانسیل های مناسبی دارد که متأسفانه مغفول مانده اند و این غفلت سبب کاهش تولیدهای واحدهای صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی شاهد استقرار خوبی از واحدهای صنعتی مادر است افزود: شهرستان اراک ظرفیت استقرار واحدهای کوچکتری با مشکلات کمتر و ایجاد اشتغال مناسب را دارند.

فرماندار اراك با اشاره به اینکه ظرفیت توسعه اقتصادی در شهرستان اراک وجود دارد گفت: در بخش ساروق بسیاری از زمینه های فعالیت های اقتصادی از جمله تولید گیاهان دارویی وجود دارد که حتی مستعدترین اراضی استان در حوزه کشت گیاهان دارویی در این بخش وجود دارد.

بختیاری با اشاره به اینکه از ظرفیت های ناحیه صنعتی شهدای فروزان استفاده نشده بیان داشت: باید سایر ظرفیت های دیگر این شرکت قابل توجه بوده و هم اکنون ظرفیت استقرار واحدهای دیگر را در خود دارد.

فرماندار اراك ظرفیت های بخش معصومیه را در حوزه صنایع دستی بی نظیر خواند و افزود: هم اکنون در روستای رودباران بیش از ۱۵۰ واحد گلخانه ای وجود دارد که همه آنها توسط خود مردم یا بخش خصوصی مدیریت می شوند و تنها با ساماندهی آنها می توان یک شهرک صنعتی گلخانه ای در آن ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مقرر بود ۶۲۵ هکتار اراضی شهرک صنعتی خیر آباد آزادسازی برای توسعه شهرک انجام شودگفت: متأسفانه در این موضوع پیشرفتی حاصل نشده است.

فرماندار اراك با اشاره به ایجاد شهرک صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: برای احداث این شهرک مقرر شده بود که 4 هزار هکتار زمین به آن اختصاص یابد که این موضوع توسط شورای عالی محیط زیست باید پیگیری و مطرح میشد که متأسفانه نتیجه ای حاصل نشده است.

بختیاری با بیان اینکه بیش از 100 کارگاه و 500 نفر شاغل در بخش شهسوران در حوزه مبل مشغول هستند گفت: ماهانه 300 سرویس کامل مبل از این منطقه خارج می شود که با توجه به ظرفیت ها احداث شهرک صنعتی در این منطقه لازم به نظر می رسد.

فرماندار اراك با اشاره به ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرستان اراک با توجه به گذشت یک دهه از مطالعه انجام شده خاطر نشان کرد: بازار تاریخی شهرستان اراک دارای ۹ سراست که با عملیاتی کردن خیابان حصار و توسعه بازارچه ها در بازار می توان تحول سراهای بازار تاریخی اراک را رقم زد.

 انتهای یپام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار