به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت در جلسه هیئت دولت حسین کلانتری با پیشنهاد وزیر کشور و رأی اعضای هیئت دولت به عنوان سومین استاندار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۳۲۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به انتخاب آقای کلانتری به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد، گفت: وی به عنوان نیروی خستگی‌ناپذیر شهرت دارد و کهگیلویه و بویراحمد نیز نیازمند عنصر فعال اجرایی است تا استعداد‌ها و ظرفیت‌هایش را برای استان و کشور فعال سازد.
دکتر روحانی افزود: این استان دارای مردمانی وفادار و انقلابی است که در دفاع مقدس حضور فعالی داشتند و امروز برای آبادانی کشور در صحنه هستند.
رئیس جمهور اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ گردشگری، دامداری، باغداری و میوه از مراکز مهم کشور است و می‌تواند نقش خوبی برای تأمین نیازمندی‌های کشور داشته باشد.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مردم استان برای تکمیل فرودگاه، مسایل جاده‌ای و نیازمندی‌های عمومی‌شان مطالباتی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد و آقای کلانتری نیروی فعال و آشنا به استان است و با روحیه بسیار بالا قطعاً می‌تواند در این استان تحول ایجاد کند.
رئیس جمهور گفت: از همه علما و ائمه جمعه یاسوج و دیگر مناطق استان می‌خواهم که با استاندار جدید همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد شرایط بسیار بهتری در زندگی مردم این استان باشیم.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین دومین استان نفت‌خیز کشور است که از این ظرفیت هم بایستی به مردم استان کمک شود و مردم از منافع این نعمت بهره‌مند شوند و وزارت نفت بایستی در این زمینه فعالیت کند.
کلانتری متولد ۱۳۴۲ است و پیش از این مدیرکل امنیتی وزارت کشور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و فرماندار برخی از شهرستان‌های ایلام بوده است.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشانسی از دانشگاه تهران است.
وی جانشین دکتر علی محمد احمدی می‌شود که از مدت‌ها پیش بحث استعفای وی مطرح شده بود.
یک منبع آگاه در استانداری علت استعفای احمدی را حضور در انتخابات آتی مجلس بیان کرد.
ارسال نظرات