با حضور مسوولان کمیته امداد امام خمینی منطقه یک یاسوج، بسیج کارمندان سپاه فتح و دفتر آستان قدس رضوی کهگیلویه وبویراحمد از خانواده‌های بی‌سرپرست و تحت پوشش کمیته امداد روستای دیلگون شهرستان بویراحمد سرکشی شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۳۶۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج از یاسوج، در اقدامی ابتکاری و با حضور مسوولان کمیته امداد امام خمینی منطقه یک یاسوج، بسیج کارمندان سپاه فتح و دفتر آستان قدس رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد از خانواده‌های بی‌سرپرست و تحت پوشش کمیته امداد روستای دیلگون شهرستان بویراحمد سرکشی و از نزدیک و چهره به چهره مسائل و مشکلات آنها بررسی و تصمیماتی برای کمک به آنها اتخاذ شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی منطقه یک یاسوج در حاشیه بازدید از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد روستای دیلگون گفت: این طرح در قالب طرح مفتاح‌الجنه با حضور مراکز نیکوکاری کمیته امداد، بسیج کارمندان سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی با هدف بررسی مشکلات خانواده‌های بی سرپرست و تحت پوشش کمیته امداد اجرا می‌شود.
مصیب حیدری با اشاره اینکه این طرح با هدف کمک به حل مشکلات جامعه هدف کمیته امداد در شهرستان بویراحمد شروع شده است گفت: در این طرح ضمن دیدار چهره با چهره با مددجویان و بررسی نیازمندی‌های آنان تصمیماتی از قبیل وام و تعمیرات مسکن، وام قرض الحسنه، وام خوداشتغالی با مشارکت 50 درصدی مددجویان هزینه خرید لوازم خانگی اتخاذ می‌شود که در سریعترین زمان ممکن نیز اجرایی می‌شود.
وی افزود : در سفر به این روستاها نیز بسته‌های مواد غذایی از طرف کمیته امداد نیز داده می‌شود.
حیدری رویکرد مدیرکل کمیته امداد استان را توانمندسازی مددجویان و کمک به اشتغال آنان در روستاها عنوان کرد و گفت: در بازدید از 9 خانوار تحت حمایت کمیته امداد روستای دیلگون برای کسانی که متقاضی وام اشتغال بودند تصمیماتی نیز اتخاذ شد .
در ادامه مسوول سازمان بسیج کارمندان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد که هماهنگی این گروه جهادی را بر عهده داشت نیز گفت: سرکشی از خانواده‌های نیازمند با حضور دستگاه‌های حمایتی، آستان قدس رضوی و سپاه فتح استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در سطح استان انجام می‌شود.
ارژنگ تندپور افزود: در این طرح محرومیت زدایی علاوه بر توجه به معیشت و مسکن خانواده‌های نیازمند از مسوولان مرتبط با مشکلات زیرساختی روستاها از قبیل آب ،برق، گاز، راههای ارتباطی و بهداشت و درمان دعوت خواهد شد تا ضمن دیدار چهره به چهره با مردم مشکلات را از نزدیک لمس و برنامه ریزی‌های لازم برای حل آنها صورت گیرد.
وی هدف از اجرای میز خدمت و اردوهای جهادی توسط سازمان بسیج کارمندان را کمک به کارآمدی نظام اداری کشور و پیگیری مشکلات مناطق محروم با حضور فیزیکی مسوولان و دیدن مشکلات و شنیدن درد دلهای مردم دانست و گفت: بسیج آمادگی هرگونه همکاری با دستگاها درخصوص کاهش آلام و دردهای مردم و توسعه و آبادانی روستاها را دارد و مطالبه‌گری از آنها و دادن روحیه امید در خدمت صادقانه به مردم را جز اولویت‌های خود می‌داند.
مسوول سازمان بسیج کارمندان سپاه فتح استان در ادامه گفت: در سال 98 تعداد 32 میز خدمت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی جهت تکریم ارباب رجوع با هماهنگی سازمان بسیج کارمندان سپاه فتح استان انجام گرفته است.
وی از همکاری و تعامل خوب و ارزنده کمیته امداد استان و شهرستان بویراحمد ،دفتر آستان قدس رضوی، آب منطقه‌ای، راه شهرسازی و سایر دستگاه‌ها با بسیج کارمندان سپاه فتح استان در راستای محرومیت زدایی از روستاها تشکر و قدردانی کرد.
در پایان علی‌اصغر فضیلت‌فرد خادمیار و مدیر درمان دفتر آستان قدس رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دفتر آستان قدس رضوی در بخش محرومیت زدایی ، فرهنگی و درمانی فعالیت‌هایی را برای خدمات رسانی به نیازمندان و افراد بی‌بضاعت در سطح استان با همکاری و مشارکت دیگر دستگاهای حمایتی از قبلی کمیته امداد، بهزیستی و سپاه فتح استان در برنامه کاری خود دارد.
وی گفت: در بازدید و سرکشی از 9 خانواده بی‌سرپرست و تحت حمایت کمیته امداد در روستای دیلگون مشکلات آنان احصا و برای کمک به آنان در زمینه های مختلف درمانی تصمیماتی اتخاذ شد که با کمک دفتر آستان قدس رضوی و کمیته امداد بزودی مرتفع خواهند شد.
در این بازید که حدود سه ساعت طول کشید مسوولان و امدادگران کمیته امداد منطقه یک یاسوج، دفتر آستان قدس رضوی و سازمان بسیج کارمندان از نزدیک و چهره به چهره ضمن گفتگوی صمیمانه با مردم مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند که شور و شوق مردم در استقبال از این عزیزان وصف ناپذیر بود.

 

ارسال نظرات