نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد:

برخرود جدی با قانون شکنان و متخلفان زمینه اعتماد عمومی در جامعه را افزایش می دهد/ ضرورت ساماندهی 90 هزار اتباع خارجی در استان مرکزی

امام جمعه اراک صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی را از وظایف مهم دستگاه قضائی خواند و گفت: اینکه دستگاه قضایی شمشیر برنده نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۷۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست هم اندیشی ائمه جمعه با مسئولین قضایی استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به عنوان شمشیر برنده نظام اسلامی وظیفه برخورد جدی با هر اقدامی که ارزش‌های دینی و انقلابی را تهدید می‌کند دارد گفت:برخورد قاطعانه و جدی با قانون شکنان و متخلفان مالی درسیستم اجرائی کشور اعتماد عمومی در جامعه را افزایش می دهد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه دستگاه قضائی از امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی اقشار ضعیف جامعه دفاع می کند افزود:ارکان اصلی دستگاه قضائی از جمله سلامت،پیشگیری از وقوع جرم،نظارت و دقت در امور و سرعت عمل باید همواره حفظ شود و در جهت عملیاتی شدن آن کوشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه دستگاه قضائی در عرصه‌های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظایف به درستی عمل کند گفت: اگر اینها به شکل کامل اجرائی شوند قطعا امنیت در کشور نهادینه خواهد شد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه بیش از 90 هزار از اتباع خارجی به خصوص افغان ها باید ساماندهی شوند گفت: این جمعیت در بخش هایی از استان همچون ساوه و اراک مشکلات و چالش هایی ایجاد کرده که با نظارت گسترده دستگاه قضایی می توان مشکلات را برطرف کرد.

وی بر برخورد جدی با عرفان های نوظهور و فرقه های ضاله تأکید کرد و افزود: هر عاملی که باعث تهدید و خطر برای نظام اسلامی باشد دستگاه قضایی موظف به برخورد جدی با آن است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توسعه و پیشرفت های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی را در گرو دستگاه قضایی قدرتمند دانست و گفت: حساسیت شغلی کارکنان قوه قضائیه باید موضوعی باشد که بیش از بیش به آنها توجه شود و این باعث می شود در جهت تأمین امنیت و آرامش مردم گام‌های اساسی بردارند.

وی بر استفاده از ظرفیت های ویژه روحانیت در پیشگیری و مهار آسیب های اجتماعی تأکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت هایی چون تریبون های نماز جمعه و ائمه جمعه به گفتمان سازی آگاهانه در جامعه می انجامد که باید در استان مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه اراک توجه به طرح تحول در قوه قضائیه را لازم و ضورری خواند و گفت: سند عدالت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مشروبات الکلی و مبارزه با قاچاق کالا باید در استان تدوین شود و الگویی برای استفاده سایر استان ها قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان خاطر نشان کرد: شکل گیری قرارگاه جامع فرهنگی، تقویت سایر فعالیت های مساجد و توجه به شورای فرهنگ عمومی نیز ابزارهای مهمی هستند که در صورت توجه به آنها می‌توان گام مهمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و در نهایت سلامت جامعه برداشت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات