معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه شاهرود از ظرفیت فرهنگ دینی و مذهبی بالایی برخوردار است گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در راستای عرضه هنر دینی و اشاعه و ترویج فرهنگ دینی فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۲۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
شاهرود از ظرفیت فرهنگ دینی و مذهبی بالایی برخوردار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدکرم محمدی در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ورئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود، با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت فرهنگ دینی و مذهبی بالایی برخوردار است اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در راستای عرضه هنر دینی و اشاعه و ترویج فرهنگ دینی فعالیت داشته باشند.
فرماندار شاهرود از حمایت فرمانداری این شهرستان از کانون‌های مساجد افزود: سعی خواهیم کرد در تخصیص بودجه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه‌ای به کانون‌های مساجد داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در زمینه حمایت تجهیزاتی کانون‌های مساجد با اولویت مناطق مناطق محروم اقدام لازم صورت خواهد گرفت گفت: با توجه به تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان مساجد کشور در زمینه حوزه اجتماعی اجرای طرح‌های مختلف با محوریت نهاد‌های فرهنگی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد.
محمدی به ظرفیت‌های مختلف شهرستان شاهرود درزمینه‌های علمی و حضور علمای مطرح، بومگردی و گردشگری اشاره داشت و افزود: در منطقه بسطام ظرفیت خوبی در حوزه مساجد و تاریخ و فرهنگ دینی داریم که از لحاظ توریستی هم مورد توجه است.
وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد و نهاد‌های فرهنگی می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند بیان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان سرانه مساجد شهرستان نیز بالاست و این نشان از توجه ویژه مردم شاهرود به حوزه دین است
سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین نشست به فلسفه شکل گیری ستاد عالی کانون‌های مساجد اشاره کرد و اظهار کرد: فعالیت‌های کانون مساجد در قالب برنامه‌های فرهنگی وهنری اجرا می‌شود.
حجت الاسلام سید علی موسوی با تاکید بر اینکه جذب جوانان ون وجوانان به مسجد از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است گفت: عرصه فرهنگ، حوزه هنر، فضای مجازی وفضای بین الملل محور‌های فعالیت کانون مساجد تعریف شده است.
وی خواستار حمایت بیشتر فرمانداری شاهرود از کانون‌های مساجد این شهرستان شدوافزود: فرمانداری شاهرود با پیشنهاد اداره فرهنگ وارشاد این شهرستان می‌تواند در حوزه تجهیزاتی و عمرانی به کانون‌های مساجد کمک واز آن‌ها حمایت کند.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان کمک کردن به کانون‌ها را موجب دلگرمی بیشتر برای فعالیت‌ها واجرای برنامه‌ها عنوان کردوافزود: رویکرد تولی گری در دبیرخانه استان سمنان و واگذاری برنامه‌های اجرایی به کانون‌های توانمند و کادرسازی تقویت نیرو‌های مستعد در کانون‌ها و آموزش‌های لازم برای تربیت نیرو‌های متخصص و متعهد از برنامه‌های پیش بینی شده است.
موسوی فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه اجتماعی بویژه در طرح سفیران اجتماعی را یادآور و ادامه داد: این طرح از مهمترین طرح‌های در دست اقدام کانون‌های مساجد بوده که در شهرستان میامی ستان سمنان انجام خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود نیز دراین نشست با بیان اینکه این اداره با مشارکت کانون‌های مساجد در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت خوبی را در روستا‌ها دارند گفت: مخاطبان اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند.
رضا مهدیان با اشاره به برنامه‌ها وفعالیت‌های مختلف کانون مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد به دلیل حضور جوانان محیط مناسبی برای اجرای برنامه‌های نو و خلاقانه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها