آغاز طرح اوقات فراغت جوانان در ۶۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان با بیان اینکه شناسایی ظرفیت های کانون ها و ارتقا سطح توانمندی آن ها، ایجاد هم‌افزایی و فراهم کردن زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد از مهم ترین اهداف طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است گفت: طرح اوقات فراغت سال 98 با شعار "نشاط، اخلاق و معنویت"اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۴۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
علیرضا دولت آبادی افزود: هم اکنون ۵۹ هزار نفر از کهگیلویه وبویراحمد در سامانه جامع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نام نویسی کرده اند.
وی با اشاره به نقش فعالیت‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: طرح اوقات فراغت با محوریت و پوشش برنامه‌های آموزشی و توانمند سازی، قرآن و عترت، شبکه سازی، فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های اجتماعی هر سال در ایام تابستان در مساجد استان برگزرا می‌شود.
وی ادامه داد: ۴۱ مرکز قرآنی (خانه نور) در استان پوشش برنامه‌هایی با محوریت فعالیت‌های قرآنی را انجام می‌دهند.
مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجدمهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین نهاد‌های تربیتی به شمار می‌روند که هر ساله هزاران نوجوان و جوان با حضور در برنامه ها‌ی فرهنگی، تفریحی و آموزشی آن ها، اوقات فراغت خود را سپری می‌کنند.
دولت آبادی، با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، گفت: در دین مبین اسلام به موضوع اوقات فراغت و بهره‌گیری از این دوران تاکید زیادی شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۵۹ هزار عضو با تحقق ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد، افزود:۶۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان امسال آماده برپایی ویژه برنامه‌های طرح اوقات فراغت هستند.
دولت آبادی گفت:احکام، روخوانی و جزء خوانی قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، کلاس‌های هنری، علمی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، بصیرت افزایی عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده و برنامه‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های است که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات