۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۵۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
مدیرکل آموزش و پرورش این استان با اشاره به وجودغیر استاندارد بودن ۳۱ درصد مدارس استان سه هزار و ۲۰ مدرسه با ۹ هزار و ۱۲۰ کلاس درس در استان گفت: دو هزار و ۶۰۰ کلاس درس معادل ۳۱ درصد مدارس غیراستاندارد هستند که استانداردسازی این مدارس در اولویت است.
هادی زارع پور افزود: ۱۲۹ مدرسه در سطح استان استیجاری و با فضای آموزشی هم‌خوانی ندارند و ۲۵۰ مدرسه هم دارای سرویس بهداشتی نامناسب و بعضا غیرقابل استفاده هستند.
وی گفت: طبق آمار بهمن ماه سال پارسال ۱۵۸ هزار و ۳۳ دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۵۱ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان پسر و ۴۸ درصد دختر هستند.
زارع پور با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی استان از میانگین کشوری بالاتر است ادامه داد: ۳۵ درصد دانش‌آموزان در روستا‌ها و ۶۵ درصد در مدارس شهری مشغول به تحصیل هستند و ۹۴۱ دانش‌آموز هم در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند که این مدارس نیز مشکلات خاص خود را دارند.
زارع‌پور عنوان کرد: تعداد زیادی از مدارس استان دیوار و حیاط نداشته یا خاکی هستند و تعداد زیادی از مدارس هم فاقد انشعابات، آب، برق و گاز بوده و نیاز به تعمیرات دارند همچنین هنرستان‌های استان نیز فاقد تجهیزات لازم هستند.
وی اضافه کرد: ۲۶۵ کلاس درس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی است و قرار است در یک پروسه سه ساله به سیستم گرمایشی مجهز شوند.
ارسال نظرات