مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: 120مدرسه استیجاری در سطح استان وجود دارد که به دلیل کاربری مسکونی هیچ یک، شاخص ها و استانداردهای لازم فضاهای آموزشی را ندارند.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۶۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
هادی زارع پور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مدرسه پیش ساخته در استان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی نیاز است، گفت: هم اینک و با بررسی‌های انجام شده پنج هزارو ۲۶۰ کلاس درس در استان نیز فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند.
وی ادامه داد: در پنج سال گذشته ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته در روستا‌ها و مناطق عشایری تحویل آموزش و پرورش این استان شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد با سرانه ۸ و ۲ دهم درصد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور است که همچنان ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس غیراستاندارد دارد و نیازمند مقاوم سازی هستند.
وی گفت: برای مقاوم سازی هر کلاس درس حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
هادی زارع پوربیان کرد: همچنین در پنج سال گذشته ۱۳۴ فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
وی گفت: این تعداد فضای آموزشی خیرساز در قالب ۳۰۰ کلاس درس و با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اینک ۶۴ مدرسه در قالب ۲۹۴ کلاس درس با مشارکت خیرین در استان در دست ساخت است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سال‌های اخیر حدود ۵۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای ساخت مدارس در کشور و کهگیلویه و بویراحمد از سوی خیران مدرسه ساز تأمین شده است.
غلام محمد زارعی افزود: توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به حوزه آموزش و پرورش کشور ویژه بوده و تاکنون نیز اقدام‌های مهمی برای کاهش مشکلات و کمبود‌های مدارس انجام شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: مناطق روستایی و حاشیه برخی شهر‌های این استان به ویژه یاسوج با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است.
نظری عنوان کرد: انتظار می‌رود که خیران مدرسه ساز برای کاهش مشکلات مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد نیز اقدام‌های لازم را انجام دهند.
وی افزود: خیران مدرسه ساز بازوان توانمند دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک ۵۷ طرح مدرسه سازی از سوی خیران بومی و غیربومی در قالب ۲۷۹ کلاس درس و با زیربنای افزون بر ۲۸ هزار مترمربع در این استان در حال ساخت است.
پیروز کرمی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس از سوی خیران مدرسه ساز در کهگیلویه و بویراحمد ساخته و تحویل شده است.
وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گسترش استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در کلاس‌های درس است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می‌رود که خیران مدرسه ساز بومی و غیربومی برای تحقق این امر مهم در کلاس‌های درس استان همت کنند.
کرمی عنوان کرد: رویکرد مهم بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد توجه به افزایش ایمنی مدارس این استان است.
در این جشنواره ۱۰ نفر از خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط کشور با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.
بیش از ۱۵۸ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از سه هزار و ۲۰ مدرسه و ۹ هزار و ۸۰ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در کهگیلویه وبویراحمد تحصیل کردند
ارسال نظرات