خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

تقویت بنیان‌های اقتصادی، مهم‌ترین بازدارندگی/تلاش دشمن در مخدوش کردن تلاش علمی

امام جمعه شاهرود با اشاره به تلاش‌های دشمنان در مخدوش کردن دستاوردهای علمی دانشگاه‌های کشور گفت:تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور مهم‌ترین بازدارندگی را ایجادخواهد کرد،
کد خبر: ۹۱۴۷۶۲۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
تقویت بنیان‌های اقتصادی، مهم‌ترین بازدارندگی/تلاش دشمن در مخدوش کردن تلاش علمیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه با بیان اینکه همانطور که در بخش نظامی کشور به مرحله بازدارندگی رسیده شده است باید در سایر بخش ها نیز به این مرحله برسیم، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در استمرار موفقیت‌ها اشاره کرد و افزود: تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور مهم‌ترین بازدارندگی را ایجادخواهد کرد، همانطور که بازدارندگی نظامی کشور در دنیا زبانزد است، باید با رونق تولید و افزایش قدرت اقتصادی به این هدف نائل شویم.
وی افزود: استحکام بنیان‌های خانواده و توجه بیشتر به مسائل فرهنگی هم ضروری است، دشمنان با ترفندهای گوناگون می‌خواهند با ایجاد مشکلات، فرهنگ غنی مردم ایران را نابود کنند.
خطیب جمعه شاهرود بر تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: حضور مؤثر مردم در صحنه، تحول در نظام مدیریتی کشور و نیز استفاده از جوانان و جوان گرایی در مدیریت کشور هم برای افزایش قدرت بازدارندگی کشور مؤثر است.
وی به تلاش‌های دشمنان در مخدوش کردن دستاوردهای علمی دانشگاه‌های کشور هم اشاره کرد و افزود: با اینکه وضعیت علمی کشور خوب است، با این همه برای رسیدن به موفقیت‌ها و توسعه علمی به تلاش بیشتر نیاز است.
امینی تصریح کرد: دانشگاهیان باید روحیه انقلابی را افزایش داده و تقویت کنند و حاشیه سازی که خواست دشمنان است از شتاب علمی کشور می کاهد و التقاط و ارتجاع نباید در مراکز علمی به چشم بخورد.
امام جمعه شاهرود به ترفندهای آمریکا علیه کشورمان هم اشاره کرد و گفت: افول قدرت این کشور در حال آشکار شدن است، بر اساس اعلام منابع معتبر در این کشور ۴۱ میلیون گرسنه وجود دارد که از این تعداد ۱۳ میلیون تن را کودکان تشکیل می‌دهند.
وی سفر وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به تهران را یادآور شد و افزود: کشور آلمان هماهنگ با مواضع استکبارانه آمریکاست، آنها با گستاخی تمام بدون انجام تعهدات برجام از ایران می‌خواهند که همچنان مفاد برجام را اجرا کند.
امینی خاطر نشان کرد: برای ژاپن و برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی امنیت انتقال انرژی از خلیج فارس اهمیت بسیاری دارد، تلاش آنها برای تداوم این امنیت است.
وی به هفته جهاد کشاورزی هم اشاره کرد و افزود: باید در امر کشاورزی جهادی عمل شده و با تلاش کشاورزان در تولید محصولات به خودکفایی برسیم.
امام جمعه شاهرود درباره تحولات کشور سودان هم گفت: برخی تلاش می‌کنند این کشور بزرگ اسلامی را تقسیم کنند، مردم و مسؤولان این کشور باید هوشیار باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها