کارشناس فرهنگی و رسانه با بیان اینکه جوانان مهم ترین سرمایه هر کشوری به شمار می روند، تاکید کرد: مسئولان در حوزه کاری خود رسیدگی به این قشر تاثیرگذار را از اولویت های مهم خود بدانند.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۰۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴

ابراهیم نوروزی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت عظیم جوانان کشورمان که دارای نشاط، انرژی و استعدادهای فراوانی هستند، گفت: مسئولان باید با شناخت جوان و نیازهای آن، شخصیت دهی، ارتباط عاطفی و مشورت با آن ها را در رئوس برنامه های خود داشته باشند.

وی با اشاره به این سخن امام علی(ع) که فرمودند؛ « دل نوجوان و جوان مانند زمین آماده است که هر بذرى در آن افشانده شود، مى پذیرد»، افزود: این دوره به قدری اهمیت دارد که همه امامان معصوم جوانی را از نعمت های پر ارج الهی و از سرمایه های بزرگ برای رسیدن به سعادت بشر شناخته اند.

نوروزی فر با تاکید به اینکه شکوفایی توانمندی ها و خلاقیت های جوانان منوط به اهمیت دادن نیازهای جوانان است، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب پیشرفت های ایران اسلامی با وجود همه تهدیدها و تحریم های دشمن مرهون همت والای جوانان است و این امر جز با پشتکار آن ها امکان پذیر نیست.

وی با ابراز خرسندی از اینکه ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) به روز جوان و این قشر مهم و تاثیرگذار جامعه نامگذاری شده است، یادآور شد: مسئولان و خود جوانان نیز باید به ویژگی های این شخصیت ممتاز توجه و آن را الگوی عملی در جامعه معرفی کنند.

نوروزی فر در بخش دیگر صحبت های خود توجه جدی آموزش های شهروندی و سواد رسانه ای را برای جوانان یادآور شد و اظهار کرد: رسانه ها به خصوص رسانه های نوظهوری چون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نقش پررنگی در زندگی امروزی دارند بنابراین برای استفاده درست از اطلاعات این دنیای پرسرعت ضرورت چنین آموزش هایی را می طلبد.

این کارشناس ارشد رسانه ادامه داد: اگر در دنیای امروز که بیشتر آن را حجم فراوانی از اطلاعات درست و نادرست فرا گرفته است آموزش های لازم به جوانان داده نشود در برابر این انباشت اطلاعات ممکن است تصمیم های نادرستی گرفته شود.

نوروزی فر ابراز امیدواری کرد: جوانان متعهد و متدین ایران با اتکا به خداوند و تکیه به عزم و اراده خود روز به روز موفقیت های مهم و بزرگی را برای کشور رقم بزنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها