خبرهای داغ:
استاد دانشگاه های مراغه گفت: با توجه به شکل گیری جریان آزاد اطلاعات در رسانه های نوین همچون فضای مجازی، توجه و استفاده از فرصت های این فضا به اندازه تهدیدهای آن ضروری است.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۰۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱

حجت الاسلام محمد جلیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: ایجاد جریان سیال و آزاد اطلاعات و اخبار، توسعه ارتباطات اجتماعی در نقاط مختلف دنیا، ایجاد فرصت تبلیغ عقاید و اندیشه ها و نیز ایجاد تشکل های صنفی و گروهی از جمله فرصت های به وجود آمده توسط شبکه های اجتماعی برای نسل آینده و امروز جامعه بوده و از این رو باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ایجاد سرگرمی های سالم و به دور از ابتذال در قالب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می تواند در صورت استفاده مناسب به فرصت تبدیل شود.

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد ارتباطات گروهی اظهار داشت: این فضای ایجاد شده به وسیله ایجاد تعامل بین اعضای آن به فرصتی برای ترویج اندیشه های ارزشی، اخلاقی و فرهنگی مبتنی بر آموزه های اسلامی می تواند تبدیل شود.

وی ادامه داد: تبادل اطلاعات علمی و فرهنگی در قالب گفتمان های گروهی در شبکه های اجتماعی فرصتی برای ترویج دستاوردهای علمی و پژوهشی بوده و از این رو می توان آن را یکی از کارکردهای موثر این رسانه های عصر نوین به شمار آورد.

این استاد دانشگاه در حوزه رسانه با اشاره به آسیب های موجود در شبکه های اجتماعی در سطح جامعه یادآور شد: به وجود آمدن برخی ارتباطات ناسالم اجتماعی به علت استفاده نامناسب کاربران شبکه های اجتماعی در فضای مجازی از مهم ترین آسیب های پیش رو در این رسانه ها است.

حجت الاسلام جلیلی اضافه کرد: تخریب اعصاب و روان کاربران به وسیله استفاده مداوم و مستمر از فضای مجازی و تخریب روابط سالم اجتماعی به ویژه درون خانواده ها از مهم ترین آسیب های اجتماعی است که به علت استفاده نامناسب و کنترل نشده از این رسانه ها در جامعه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: تاثیر پذیری از رسانه های رقیب، افشای اطلاعات محرمانه و نیز ایجاد عدم حساسیت های لازم نسبت به ارزش های ملی و مذهبی از جمله آسیب های نگران کننده در استفاده از برخی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها