امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه مقاومت، بهترین سلاح در برابر مستکبران و دشمنان است، گفت: مردم ایران گزینه مقاومت را برگزیده‌اند و ما از مسئولین انتظار داریم که در برابر مستکبران مانند کوه بایستند.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۰۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به سالروز جنگ خندق گفت: جنگ احزاب یکی از حماسه‌های پرافتخار صدر اسلام است و پیامبر بشارت داده بود مکه مسلمانان بر پادشاهان غلبه پیدا خواهند کرد.
وی افزود: تاریخ تکرار می‌شود و ما باید از آن درس‌هایی برای زندگی امروز خود بگیریم. شرایط امروز ما از شرایط جنگ خندق به‌یقین سخت‌تر نیست. امروز ملت ما در دنیا قدرت و افتخار دارد و می‌تواند با صبر و استقامت بر همه دشمنان خود غلبه پیدا کند.
امام‌جمعه اردکان در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان ما نفس‌های آخر خود را می‌کشند، گفت: آن‌ها درصدد هستند که مقاومت و استقامت ملت ما را تضعیف کنند. امام راحل عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری راه‌حل مبارزه با دشمنان را ایستادگی و مقاومت و استقامت ملت دانستند.
وی اظهار داشت: تجربه گذشته و همچنین تجربه ملت‌های آزادیخواه دیگر نشان داده است که بهترین سلاح در برابر زورگویان، مقاومت است و هرچه مقاومت و استقامت ما بیشتر شود دشمنان ما ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: اگر امروز نشانه‌های افول موریانه‌ای آمریکا را می‌بینیم به خاطر استقامت ملت‌های مظلوم ازجمله ملت ایران است. امروز می‌بینیم که مظلومان در دنیا قدرت پیداکرده‌اند. قدرت مقاومت بهترین اسلحه است و مستکبران را به‌زانو درخواهد آورد.
وی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان جمله‌ای گفته است که در مطبوعات و رسانه‌ها نیز منتشرشده است. دکتر ظریف گفته است که در نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند، محبوبیت من به زیر 50 درصد سقوط کرده و محبوبیت قاسم سلیمانی از 70 درصد به 90 درصد ارتقا یافته است. این یعنی اینکه مردم ایران گزینه مقاومت را برگزیده‌اند.
امام‌جمعه اردکان افزود: مردمی که این‌همه گلایه دارند اما حاضر نیستند که در برابر استکبار و آمریکا و اسرائیل خم بشوند و تسلیم شوند. رویکرد ملت ایران رویکرد مقاومت است کاهش هم پیدا نکرده است بلکه این رویکرد افزایش پیداکرده است.
وی گفت: دستگاه دیپلماسی ما که در رأس آن وزیر امور خارجه قرار دارد به این نتیجه رسیده‌اند که مقاومت باعث خم شدن دشمنان ما می‌شود. هزینه مقاومت از هزینه سازش کمتر است. بعضی از کشورهای منطقه ما سازش کرده‌اند، ذلت آن‌ها را ببینید. آن‌ها امنیت خود را ازدست‌داده‌اند.
خطیب نماز جمعه اردکان گفت: همه ما می‌دانیم که اگر خدای‌ناکرده ملت ما با دشمنان سازش کند سیلی محکمی می‌خورد. اگر ما در برابر دشمنان کوتاه بیاییم خداوند متعال دست یاری و نصرت خود را برمی‌دارد.
وی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن محکم می‌ایستند و می‌گویند که ما با مقاومت خود پیشرفت خواهیم کرد حتی اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند. ما از روابط دو ملت ایران و ژاپن استقبال می‌کنیم اما اگر بخواهیم حرف آمریکا بزنیم و پیشنهاد شما این باشد که در برابر استکبار کوتاه بیاییم یا دوباره سر میز مذاکره برویم می‌گوییم که هیچ عاقلی وقتی ببیند طرف مقابلش پیمان‌شکن است زیر بار این مذاکره نمی‌رود.
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: در این دیدار، آمریکا و دشمنان ما بیش از همه تحقیر شدند. مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که؛ آمریکا نمی‌تواند حکومت ایران را براندازی کند نه که نخواهد اگر بخواهد هم نمی‌تواند. نمی‌تواند جلو انرژی هسته‌ای ما را بگیرد اگر می‌توانست می‌گرفت. مقام معظم رهبری فرمودند؛ من ترامپ را شایسته مبادله پیام هم نمی‌دانم. آمریکا و ترامپ دروغ‌گو و عهدشکن هستند و شایستگی حرف زدن درباره انرژی هسته‌ای هم ندارد. کسی که تنها مجرم هسته‌ای است حق ندارد درباره انرژی هسته‌ای حرف بزند.
وی اظهار داشت: قرآن کریم دراین‌باره می‌فرماید؛ در مقابل مستکبر باید با تکبر ایستاد و در مقابل دشمنان و کفار باید محکم حرف زد و در میان خود و دوستان خود مهربان باشیم. ما این انتظار را از مسئولین داریم که در برابر مستکبران همان‌طور که ملت ایران مثل کوه استوار مانده است استوار و محکم بایستند و محکم حرف خود را بزنند. این ملت بزرگ‌ترین پشتوانه است برای اینکه مسئولان ما در برابر دشمنان بایستند و کوتاه نیایند.
حجت‌الاسلام شاکر در بخش پایانی خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با دخانیات گفت: هرکسی در حدی که می‌تواند از آثار مخرب آن به همه جامعه و به‌ویژه جوانان هشدار بدهد. یکی از عوامل مهم سکته‌های قلبی، همین مواد دخانی و مصرف دخانیات است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات