خبرهای داغ:
حجت الاسلام و السلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا بیانیه حضرت آیت الله سیستانی را به مناسبت سالگرد فتوای جهاد کفایی قرائت کرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۱۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و السلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا بیانیه حضرت آیت الله سیستانی را به مناسبت سالگرد فتوای جهاد کفایی قرائت کرد.

وی اشاره کرد: در مثل دیروزی در 13 ژوئن 2014 میلادی فتوای جهاد کفایی از صحن حرم امام حسین (ع) صادر شد و عراقی ها را به دفاع از کشور، ملت و مقدسات در برابر تروریست های داعش که مساحت زیادی از عراق را تصرف کرده بودند، دعوت کرد.

متن بيانيه به شرح زیر است:

مردم عراق از پیر و جوان و از قشر های مختلف اجتماعی با حماسه ای بی نظیر و همّتی وصف ناپذیر به میدان های جنگ شتافته و در طول سه سال با تمام توان در میدان حضور یافته و زیباترین و والاترین معانی رشادت و قهرمانی را به نمایش گذاشتند و در این راه ده ها هزار شهید و چندین برابر مجروح و زخمی برای نجات کشور، فداکاری در راه حرمت ها و مقدسات تقدیم کردند تا اینکه خداوند پیروزی را بر آنان عنایت کرد و توانستند تروریست ها را بیرون رانده و مناطق اشغال شده را از لوث متجاوزین رهایی بخشند و حکومت موهوم آنان را نابود کنند.

 اگر همبستگی، انسجام و اتحاد عراقی ها، غلبه نیرو های سیاسی بر اختلافات و درگیری ها، ترجیح دادن منافع والی ملی و قشر های مختلف مردم بر منافع شخصی، حزبی، قومیتی و منطقه ای و همکاری کشور های دوست و بردار و مشارکت فعال آنان در بیرون راندن تروریسم داعشی نبود، این پیروزی بزرگ تاریخی حاصلی نمی شد.

امّا بعد از اینکه جنگ به پایان رسید  پیروزی آشکارحاصل شد و مناطق مختلف از لوث تروریست ها پاک شد، بار دیگر اختلافات به صورت آشکار و پنهان در صفوف طرف ها و احزابی که زمام امور را به دست دارند، نفوذ کرده و درگیری میان قدرت هایی که می خواهند پُست های سابق خود را حفظ کنند و قدرت های دیگر که در خلال جنگ علیه داعش بوجود آمده اند و برای تثبیت حضور خود و دستیابی به دستاورد های معین تلاش می کردند، بالا گرفت.

همچنان رقابت بر سر منصب ها و موقعیت ها از جمله وزارت دفاع و کشور و سهمیه بندی ها مانع تکمیل کابینه وزارتی می شود و همچنان هیچ اقدام عملی مشخصی برای کاهش فساد موجود در نهاد های حکومتی و محاکمه عاملان آن صورت نگرفته است و همچنان بروکراسی اداری، کمبود فرصت شغلی، کمبود شدید در خدمات اساسی به استثنا آنچه اخیراً موجب بهبودی برخی امور شد، موجب رنج و سختی شهروندان شده و زندگی را بر آنان سخت کرده است و همچنان قوانینی که به گروه خاصی امتیازات ناعادلانه داده و به ضرر سایر ملت است، پابرجاست و اصلاح نشده است.

همه این ها در سایه اوضاع بسیار خطرناک منطقه و تشدید نگرانی در آن بعد از دوره آرامش نسبی ما بعد جنگ علیه داعش اتفاق افتاده است.

تداوم درگیری بر سر غنیمت ها، دستاورد ها و برانگیختن مشکلات امنیتی، عشیره ای و طایفه ای برای اهداف مشخص و عدم تسریع در حل مشکلاتی که در پی جنگ علیه تروریسم به وجود آمده، این فرصت را به بقایای داعش داده است که با تجاوز های خود در امنیت و استقرار کشور اختلال ایجاد کنند که ممکن است با استقبال برخی افراد انتقام جو و ناراضی رو به رو شود که بر پیچیدگی امور می افزاید.

عادی سازی اوضاع در مناطق آسیب دیده و تأمین امنیت آن بر اساس اصول حرفه ای که حرمت شهروند را رعایت کرده و موقعیت زندگی عزتمندانه و کریمانه را فراهم کند و از تجاوز علیه حقوق قانونی آن جلوگیری کند، انجام گیرد که در غیر این صورت خطر بازگشت کشور به شرایط درد آور و اسف بار بیشتر می شود.

جناح های مرتبط با پرونده امنیتی باید متوجه و مراقب باشند که در نتیجه عوامل مذکور چه چیزی ممکن است اتفاق بیافتد و با این پرونده مهم با اصول حرفه ای کامل تعامل داشته باشند و به تلاش های اطلاعاتی برای خنثی کردن طرح های تروریستی قبل از اجرایی شدن آن توجه ویژه ای داشته باشند و مناطقی که ممکن است محل تحرکات آنان باشد را به دقت زیر نظر بگیرند و اجازه هیچگونه کوتاهی و قصور در این زمینه را ندهند.

سلام و درود بی کران به شهدای بزرگ و خانواده های آنان، مجروحین، جانبازان و مردان قهرمان نیرو های مسلح و دستگاه های امنیتی که برای امنیت کشور و استقرار و حمایت از شهروندان بیدار هستند.

ارسال نظرات