عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، برنامه دولت برای مدیریت بازار را تشریح کرد و از احتمال ارایه زمین رایگان تا افزایش تسهیلات مسکن خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۷۸۰۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد حسینی با اشاره به چشم انداز بازار مسکن، گفت: دو عامل اصلی باعث افزایش قیمت و رکود در بازار مسکن شده است، از آنجایی که فصل جابجایی خانه در تیرماه به اوج خود می رسد، هر سال شاهد یک افزایش قیمت طبیعی در این مقطع هستیم، از سوی دیگر نوسانات بازار ارز تاثیر مستقیم بر رکود مسکن دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تاکید بر اینکه در این شرایط دولت باید با مدیریت فضا حرکتی کند تا اقشار متوسط و جوانان بتوانند مسکن مناسب تهیه کنند، افزود: از این رو دولت طراحی مدنظر دارد که در جلسه اخیر با مجلس زوایای کلی طرح مذکور را تشریح کرد.
وی ادامه داد: از آنجایی که صنعت ساختمان باعث فعالیت صنایع مختلف و رونق اشتغال می شود، دولت به دنبال آن است که مسکن ارزان قیمت تر تولید کند تا صنایع مختلف فعال شده و ارزش افزوده بیشتری ایجاد شود.
باید قیمت تمام شده مسکن کاهش پیدا کند
حسینی با تاکید بر اینکه باید قیمت تمام شده مسکن کاهش پیدا کند، اظهار داشت: در مرحله ابتدایی طرح دولت، قرار است زمین مسکن ارزان تهیه شود و همانند طرح مسکن مهر باشد اما با عنوان و تجربه ای به مراتب بهتر.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت قصد دارد زمین رایگان در اختیار تولیدکنندگان مسکن قرار دهد، گفت: در شهرها زمین دولت و در روستاها زمین های بنیاد مسکن به رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد و از سوی دیگر میزان تسهیلات مسکن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه باید به نقطه ای رسید که افراد ضعیف توان خرید مسکن را پیدا کنند، اظهار داشت: برنامه ریزی برای خانه های خالی در کلانشهرها از اقدمات دیگر دولت است اکثر خانه های خالی در اختیار سرمایه داران بوده و همین امر باعث افزایش قیمت مسکن شده است.

حسینی ادامه داد: بنابراین دولت هم برای تولید مسکن در مناطق ارزان قیمت و هم برنامه ریزی برای خانه های خالی برنامه دارد.

وی تاکید کرد: اسلامی با اولویت رونق بخش مسکن مسوولیت وزارتخانه راه و شهرسازی را بر عهده گرفت، از این رو انتظار می رود مانع رشد غیر متعارف مسکن شود و تولید را در مناطقی انجام دهد که از عهده توان خریداران جوانان برآید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاثیر طرح دولت بر فضای کنونی بازار مسکن، بیان داشت: خروجی این طرح را 4 سال دیگر می توان دید اما همین که زیرساخت های اجرای آن فراهم شود، از رشد قیمت چندگانه مسکن جلوگیری می شود امیدواریم این طرح هم بتواند موجب رونق بخش مسکن شود و هم از افزایش قیمت مسکن و اجاره بها جلوگیری کند.

 
ارسال نظرات