رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎‌شرقی:

لزوم ایجاد نگاه مسئله‌محور با رویکرد آینده‎پژوهی در مدیران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎‌شرقی بر لزوم ایجاد نگاه مسئله‌محور با رویکرد آینده‎پژوهی در مدیران تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم آینده را آنطور که مطلوب است طراحی کنیم و بسازیم.
کد خبر: ۹۱۴۷۸۴۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی، داود بهبودی در نشست افتتاحیه «دوره‌های تخصصی راهبردی و مسئله‌محور» اظهار کرد: بحث آموزش و مرور دانش‌های ضمنی انباشته و سازماندهی تجارب یکی از کانال‎های دانش بشری برای مدیریت بهتر است.
وی افزود: دوره‌های تخصصی حاضر تلاش دارد تا بخشی از تجارب مدیریتی را با رویکرد راهبردی و مسئله‌محور ساماندهی و در قالب وبینار در سطح کشور ارائه کند.
بهبودی خاطرنشان ساخت: یکی از حکمت‌ها و قواعد خلقت این است که هر رسیدنی به هر هدفی و هر تکاملی در خلقت و جوامع بشری و صنعت از طریق حرکت میسر بوده و به تدریج اتفاق می‌افتد؛ البته این حرکت‎ها و تغییرات می‎تواند جهت‌گیری‌های منفی نیز داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎‌شرقی ابراز داشت: لازم است شناخت و آگاهی با رویکرد مسئله‌محوری و نگاه به آینده مورد توجه باشد؛ نباید آینده را امتداد وضع موجود و روند گذشته بدانیم؛ بلکه باید بتوانیم آینده را آنطور که مطلوب است طراحی کنیم و بسازیم.
این اقتصاددان توضیح داد: نگاه مسئله‌محور با رویکرد آینده‌پژوهی بحث تخصیص منابع را هم در برمی‌گیرد که نیاز به تغییر پارادایم دارد تا در آینده اجرای پروژه‌ها و انجام اقدامات متکی بر منابع مستقیم دولتی نباشد.
وی تصریح کرد: باید نظام بودجه‌ریزی را به سمت فرایند شفافی که در دنیا متعارف است ببریم تا مشارکت مردم و بخش خصوصی به شکل مطلوب‌تری جذب شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار