معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه امروز یکی از نگرانی‌های بزرگ بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این استان و کشور، کم‌رنگ شدن اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی است گفت: اگر دیوار بی‌اعتمادی بین دستگاه اجرایی و مردم بلند شود در ادامه کار بسیار دشوار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۹۸۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز در مراسم معارفه شهردار رشت اظهار داشت: اگر بخواهیم در یک شهر از تمامی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های نهفته جهت پیشرفت و توسعه شهری به نحو احسن استفاده کنیم باید یک مثلث تشکیل داد و برنامه‌های اساسی و مهمی را در ۳ رأس آن قرار دهیم.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، شهر رشت را شهر غیور مردان دانست و گفت: امیدواریم که این شهر به جایگاه اصلی خود بازگشته و شاهد توسعه، نوآوری و دانش‌محوری در شهر رشت باشیم و در این راستا ارتباط شهردار با مردم در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه امروز یکی از نگرانی‌های بزرگ بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این استان و کشور، کم‌رنگ شدن اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی است افزود: اگر دیوار بی‌اعتمادی بین دستگاه اجرایی و مردم بلند شود در ادامه کار بسیار دشوار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم در راستای خدمت به مردم اظهار داشت: بنابراین نخستین اقدام شهردار رشت و شورای شهر باید برنامه‌ریزی در راستای اعتماد‌سازی باشد، زیرا امروز دارای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های متعددی برای بهره‌گیری از آن‌ها جهت توسعه شهری در کشور هستیم.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب، زیرساخت‌ها کم بود، اما اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی زیاد بود گفت: امروز بالعکس شده، زیرا زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها زیاد است، اما متاسفانه اعتماد مردم کاهش یافته است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اگر اعتماد بین مدیران شهری و مردم افزایش نیابد، موفقیت‌ها به دست نمی‌آید افزود: در این راستا باید با بالابردن سطح مشارکت مردم در امور مختلف در شهری، در این مسیر گام برداشته شود خوشبختانه شهر رشت نیز از فرهیختگان و مشاهیر علمی زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از دانش فرهیختگان، دانشگاهیان و مشاهیر علمی شهرستان رشت در راستای توسعه شهری گفت: برنامه‌هایی نظیر ایجاد ساز و کار‌هایی جهت کاهش تخلفات در شهرداری‌ها و ارتقاء سطح تسهیلات جهت افزایش انگیزه پرسنل شهرداری باید اجرا شوند.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به اهمیت بسیار زیاد ارتباط و تعامل شهرداری رشت با دستگاه‌های اجرایی، شورای اسلامی، مدیران و مسئولان اجرایی استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این تعامل وجود نداشته باشد، مشکلات متعددی پدید می‌آید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات