خبرهای داغ:

برداشت مواد معدنی ازکوه های کرمانشاه

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمانصنعت معدن وتجارت استان کرمانشاه از برداشت سالانه 300هزارتن مواد معدنی از معادن استان کرمانشاه به ارزش 750میلیارد ریال خبرداد.
کد خبر: ۹۱۴۷۹۹۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰

 عزت الله حاصلی در گفت گو با خبرنگار بسیج بیان داشت :با اشاره به وضعیت معادن استان کرمانشاه از وجود 225 معدن در استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: 2300 نفر به صورت مستقیم در این معادن مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: سالانه حدود 300 هزار تن انواع مواد معدنی از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود که ارزش آن حدود 750 میلیارد ریال است.

معاون امور معادن و صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشار به سهم 20 درصدی سنگ‌های تزئینی از معادن استان، یادآور شد: 48 معدن سنگ تزئینی در استان داریم و کرمانشاه از نظر ذخاير و معادن سنگ‌های تزيينی در رتبه دهم كشور قرار دارد.

به گفته این مسئول، از 48 معدن سنگ تزئینی استان 28 معدن مرمریت و 20 معدن دولومیت است.

وی از بعد صادراتی سنگ‌های تزئینی استان هم یاد کرد و ادامه داد: محصولات این معادن علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

حاصلی با اشاره به اينكه سالانه 180 هزار مترمربع سنگ فراوری‌شده و 15 هزار تن سنگ‌کوب از استان صادر می‌شود، عنوان کرد: برای افزایش تولید و صادرات سنگ تزئینی استان برنامه داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی افزایش تولید و کیفیت سنگ‌های تزئینی را منوط به استفاده از تکنیک‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری مدرن دانست.

  وی گفت: صادرات سنگ‌های تزييني و دسترسي به بازارهاي هدف و رقابت با تولیدکنندگان ساير كشورها كه معمولاً در زمينه تکنیک‌های اكتشاف و فراوري يد طولاني دارند، مستلزم فعالیت‌ و اقدامات هدفمند در زمينه بومی‌سازی دانش‌های مرتبط با معدن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار