استاندار گیلان:

شهرداری رشت محل سرویس‌دهی به اشخاص نیست

استاندار گیلان گفت: استخدام‌ها و انتصابات سفارشی به هیچ وجه قابل قبول نیست بنابراین باید با کسانی که نظم و انضباط اداری را در دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی‌کنند برخورد شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۹۹۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مصطفی سالاری عصر امروز در مراسم معارفه شهردار رشت اظهار داشت: امروز با توجه به مطالبه و انتظارات مردم باید برنامه ها، کار‌ها و مشارکت‌های جمعی را در راستای بهتر شدن وضعیت شهر رشت افزایش دهیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه استانداری گیلان طبق قانون در فرآیند انتخاب شهردار رشت دخالتی نکرده است خاطرنشان کرد: استانداری گیلان با توجه به انتظارات و مشکلات، سفارش‌ها و تأکیدات مکرر در راستای انتخاب شهردار داشته، اما در روند انتخاب شهردار دخالت نکردیم.

سالاری با بیان اینکه طبق قوانین، هیچ یک از مسئولان و افراد از استانداری گیلان در انتصابات زیرمجموعه شهرداری رشت نیز دخالتی نمی‌کنند ابراز داشت: بنای کار ما این است که همواره باید روی کار عمومی و خدمت به مردم تمرکز کنیم و در این مسیر نیز طبق قانون عمل می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه برخی دخالت‌های فراتر از حیطه اختیارات از سوی بعضی افراد موجب ایجاد نا به سامانی‌های بسیار می‌شود تصریح کرد: شهردار رشت نیز باید در راستای ثبات شهری و کار با کیفیت در این شهر گام بردارد.

وی خطاب به پرسنل و زیرمجموعه شهرداری رشت اظهار داشت: کارکرد اصلی شهرداری رشت در اصل خدمت به مردم است بنابراین زیر بار هر کاری که با این کارکرد و رویکرد مرتبط نباشد نباید بروند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه شهرداری رشت محل سرویس‌دهی شخصی برای بعضی افراد نیست خاطرنشان کرد: استخدام‌ها و انتصابات سفارشی به هیچ وجه قابل قبول نیست و بنای کار ما این است که با کسانی که نظم و انضباط اداری را در دستگاه‌های اجرایی رعایت نکنند، برخورد شود.

سالاری با بیان اینکه نگاه‌مان باید کاملاً به سمت سرویس‌دهی و خدمت به مردم باشد ابراز داشت: دو مساله حاکمیت قانون و نظارت مردم باید در تمامی نهاد‌های دولتی رعایت شود، زیرا اگر همیشه این دو نکته را مدنظر خود قرار دهیم بسیاری از کار‌ها سامان یافته و مشکلات حل می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه باید نظارت مردم را بپذیریم و کار‌ها در راستای منافع مردم باشد خاطرنشان کرد: بنابراین باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در استان گیلان در مسیر توسعه شهری گام برداریم.

وی به مشکلات دو رودخانه داخل شهری رشت از جمله رودخانه زرجوب اشاره کرد و افزود: زمانی این رودخانه‌ها محل رفع خستگی و شنا و بازی کودکان بود، اما امروز دچار وضعیت بسیار نامطلوبی شده و بنابراین باید هدف‌گذاری‌ها جهت حل مشکلات آن به صورت جدی انجام و اجرا شود.

استاندار گیلان، میدان شهرداری رشت را جزء ظرفیت‌های بسیار خوب این شهر دانست و خاطرنشان کرد: هنوز مباحث ترافیکی این پیاده‌راه فرهنگی در رشت حل نشده است و نباید به این شکل باقی بماند.

سالاری به مشکلات عمده پیرامون تالاب عینک، پسماند شهری و حمل و نقل عمومی در رشت اشاره کرد و گفت: مشکلات پسماند رشت هم به شکل جدی پیگیری و برای همیشه حل کرد و با توجه به اعتبارات اختصاص یافته باید جهت کاهش مشکل آن و ایجاد کسب و کار در حوالی آن گام برداشت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات