همه نهادهای انقلابی متولی حوزه علم و دانش، عمل و تلاش خویش را بر تربیت و بکارگیری استاد تراز انقلاب مبذول دارندتا تربیت یافتگان مکتب علم و دانش انسان‌های دین مدار،الهی و تمدن‌ساز باشند.
کد خبر: ۹۱۴۸۱۷۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

استاد تراز انقلاب اسلامی در حوزه علم و فن‌آوری نقش بارزی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌نماید

 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، بسیج اساتید استان بوشهر به مناسبت روز بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر چمران بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جریان تمدن‌ساز اسلامی با هدف تحقق جامعه‌ای دینی وعدالت‌محور از مهم‌ترین اتفاقات قرن بیستم بشمار می رود .در آفریدن این واقعه عظیم، به چالش کشاندن دو مکتب غرب یعنی سرمایه‌داری و مارکسیسم از خواسته‌های عمده نیروهای انقلاب بشمار می‌رفت. مکاتبی که شئونات بشریت را با قاب و تصویر مادی‌گری نظاره می‌کردند و حضور دین و معنویت در کنار علم ودانش را مانعی بر سر راه پیشرفت و توسعه انسانی تلقی می‌نمودند. درحالیکه مکتب اسلام و ظرفیت بالای تشییع که بن‌مایه شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود با پروراندن عالمان برجسته‌ای همچون خمینی کبیر راه سعادت انسان را اتکاء به دین و معنویت‌خواهی دانسته و دستاوردهای علمی و تکنولوژی جهان مدرن را تا جایی که در خدمت انسان الهی باشد مورد پذیرش قرار می‌دهد.

یقینا نقش دانشگاه و اساتید مسلمان در تحقق چنین اهداف مقدسی سرنوشت ساز و بنیادی است تا جایی که امام راحل(ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات می‌دانستند. در واقع نیروی پیش رونده هر کشوری در نائل آمدن به اعتلایی  در همه عرصه ها، پیشرفت در حوزه‌های علم وفن آوری است  اما از طرفی علم و دانش تعالی بخش بشریت خواهد بود که توام با تهذیت و ایمان باشد. دانشگاه اسلامی و استاد تراز انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و پرورش انسان‌های متعالی است، انسان‌هایی که علم و دانش را صرفا ابزاری جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های الهی بشریت می‌دانند، نه همچون انسان تک ساحتی غرب که گر چه در عرصه تکنولوژی گوی سبقت را از رقبای شرقی خود گرفته است اما در زندان مادی‌گری خویش و زیست جهان‌اش محبوس مانده است.

انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه عطفی در تحول آفرینی نهادهای انسان سازی چون دانشگاه بود. انقلاب اسلامی در دامان خود عالمان و دانشمندان برجسته‌ای را تربیت نمود که ضمن در خشیدن در عرصه‌‌ی علمی، هرگز در دام علم ابزاری محدود و محبوس نشده و از دانش اکتسابی خود جز در جهت آرمان‌ها و اهداف الهی و تربیت انسان‌های الهی بکار نبردند. نمونه بارزی را می‌توان از این شاخصان علمی نام برد که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی بشمار می آیند.

شهید دانشمند و عالی‌مقام، مصطفی چمران رضوان‌الله علیه که هم در حوزه‌های علم و دانش و هم در حوزه اخلاق و دین‌مداری جزو برترین‌هاست، نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی بشمار می‌آید. دانشمندی که هرگز شیفته برخی پیامدهای مخرب علم نشده بلکه علم را جز به‌منزله وسیله خدمت دین نپنداشته است. شخصیتی که به بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)؛ در وجود خود تضادهای دروغین علم و ایمان، سنت و تجدد و علم و عمل را بی‌معنا کرده بود.

بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی استان بوشهر مفتخر به این نکته راهبری است که استاد تراز انقلاب اسلامی همانا استادی است که با توسل به روحیه جهادی در حوزه علم وفن‌آوری نقش بارزی در تحقق تمدن نوین اسلامی  ایفا نماید. استادی که ضمن درنوردیدن مرزهای علم و دانش در مسیر اهداف آرمانی و الهی انقلاب که تربیت انسان‌های متعالی است گام بردارد.

امید است که همه نهادهای انقلابی متولی حوزه علم و دانش، عمل و تلاش خویش را بر تربیت و به‌کارگیری استاد تراز انقلاب مبذول داشته تا تربیت یافتگان مکتب علم و دانش انسان‌های دین‌مدار، الهی و تمدن‌ساز باشند.

سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گرامی باد.

 

سازمان بسیج اساتید استان بوشهر

 

 
 
ارسال نظرات