خبرهای داغ:
اقتصاد ایران هم هرگز شرطی نخواهد شد و دشمن هم باید از موفقیت ما و ناتوانی خود عصبانی شود و از این عصبانیت بمیرد
کد خبر: ۹۱۴۸۲۰۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
اقتصاد شرطی CONDITIONAL ECONOMY به اقتصادی گفته می شود که با یک تشر خارجی ها و به ویژه دشمنان از حالت تعادل خارج و دچار نوسان کم و زیاد می شود.
همه دولت های استعماری و استکباری همواره تلاش کرده اند و تلاش دارند که اقتصاد کشورهای دیگر را به پیرو خود تبدیل و شرطی کنند تا بتوانند توطئه های استعماری خود را با حداکثر ظرفیت اجرایی کنند و در این مسیر از ستون پنجم اقتصادی خود ( دلالان ضد اقتصادی و عوامل اقتصادشویی ) هم استفاده می کنند همان طور که در سال 1397 مشاهده شد و نرخ دلار را با رویکرد( ابرهای خاکستری کاب - جنگ روانی ) تا چند برابر افزایش دهند و از برخی اشتباهات در سیاستگذاری ها نیز سود استفاده کردند.
اما پس از جنگ روانی کامل آمرکایی ها و تردد بی جهت یا با جهت ناوهای هواپیمابر غربی ها در منطقه؛
اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران مزیت خود را نشان داد و دشمن هم فهمید از جنگ روانی عایدی نخواهد داشت و دشمن به یاری خدا در این جنگ روانی شکست خورد و دست خالی ماند با کلی هزینه.
از طرف دیگر تقویت شدن ارکان و اضلاع منطقه ای جبهه مقاومت به ویژه انصارالله و ارتش یمن ثابت کرد که حق و پیروزی با جبهه مقاومت است و دشمن دیگر هیچ ابزار جدیدی ندارد و جنگ روانی را هم از دست داد.
دیگر نه تحریم و نه تهدید و نه تحدید و ... هرگز اثربخشی نخواهد داشت و جبهه مقاومت هم راه های زیادی برای اقتدار آفرینی دارد. و این تازه آغاز پیروزی های زنجیره ای است.
اما دستاورد مهم این تحولات برای نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اقتدار منطقه ای به سمت اقتدار جهانی ارتقا یافته است.یعنی همه حربه های کاذب دشمن خلع شده است و دیگر قرار نیست که با یک حرافی دشمن ؛ نظم اقتصادی کشور دچار نوسان یا زلزله شود و دیگر شرطی نخواهد شد (واکنش بورس و رشد شاخص ها و ثبات در نرخ دلار). البته برخی نوسانها هم ناشی از رفتار کاذب دلال هاست که اثربخشی ناچیزی دارد.
پس همه چیز از اقتدار دفاعی و بازدارندگی دفاعی اغاز می شود و جمهوری اسلامی ایران با توجه به توسعه صنعت دفاعی ، توسعه دانش محور و اقتصاد کشاورزی ، از مثلث طلایی در برابر تحریم ها سود می برد و مانند مثلث برمودا هرگونه توطئه غربی ها و دشمنان نظام را نابود می کند.
تبدیل تحریم ها به دستاوردها از پیامدهای حداقلی آن است و روند تحولات تروریستی در منطقه خاورمیانه نشان می دهد که اقتدار دفاعی نخستین مزیت توسعه ای محسوب می شود و امنیت سرمایه گذاری ها را تضمین می کند و دیگر مزیت های اقتصادی در سایه این اقتدار معنا و مفهوم می یابد.
امروزه نرم ترین و سخت ترین مزیت نسبی توسعه اقتصادی پایدار و هوشمند ، تقویت توانمندی دفاعی از تمامیت فرهنگی ، اعتقادی ، سیاسی ، سرزمینی و جغرافیایی است.
قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران که به زعم کارشناسان بین المللی در جمع برترین ها جهان قرار دارد و ترجمان عینی " ما می توانیم" محسوب می شود ؛ اصلی ترین مزیت نسبی برای توسعه تولید ثروت ، مدیریت و تخصیص بهینه منابع محسوب می شود.
امروزه اقتدار دفاعی و نظامی کشور در برابر همه تهدیدهای خارجی ، بازدارنده است و همزمان برای استقرار اقتصاد مقاومتی در کشور ظرفیت گسترده ای فراهم می کند.
پیشرفت های کشور در حوزه صنایع دفاعی این باور مبتنی بر "می توانیم" را در جامعه نهادینه کرده است و باز هم می توانیم این هنر را در همه عرصه ها تقویت کنیم.
صنایع دفاعی و نظامی کشور از شدیدترین تحریم ها به بالاترین پویایی رسیده است و از این الگو می توانیم به راحتی در توسعه صنایع کشاورزی و اقتصاد این عرصه بهره مند شویم.
حالا نوبت استقرار کامل اقتصاد مقاومتی است و ایجاد اقتصاد دانش بنیان در عرصه تولید ثروت عمومی خیلی راحت تر از توسعه صنعت دفاعی است و امنیت توسعه را به ارمغان می اورد.
به اعتقاد کارشناسان می توان از این ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی و صنعتی همگن و غیرهمگن مانند ساخت هواپیماها و کشتی های غیرنظامی و صنعت خودرو و ... استفاده کرد.
به هرحال ایجاد امنیت دفاعی یکی از اصلی ترین نیاز هر کشوری است و ما این مزیت را داریم و ایران اسلامی برای تحقق کامل استقلال ، خودکفایی و خوداتکایی اقتصادی باید از این مزیت استفاده کند.
توسعه صنعت دفاعی الگویی اثربخش برای تحقق اهداف سند چشم انداز در عرصه های اقتصادی است و ظرفیت های خوبی برای کشف استعدادهای تولید ثروت در همه عرصه ها وجود دارد و خوشبختانه دولت احمدی نژاد در این عرصه ها نیز حتی از اهداف سند چشم انداز فراتر رفته است.
اهمیت اقتدار صنعت دفاعی ایران سبب شده است امروز مدیریت همه منابع زیرزمینی ، روزمینی و اقتصاد فضایی در اختیار فرزندان این مملکت قرار گیرد.
ادامه این روند به شکل گیری قطب مطمئن انرژی در ایران اسلامی کمک می کند و باید هویت اقتصادی و ثروت سازی هم پیدا کند.
 
این ویژگی ها باعث می شود سرمایه گذاری از محیط اقتصاد پویا با بازار مطمئن برخودار شود و ضریب توجیه فعالیت های اقتصادی واقعی افزایش می یابد.
باید اجازه دهیم همه وارد عرصه های تولید ثروت شوند و با ایجاد همگرایی کامل بازرگانی و اقتصادی به شکل گیری شخصیت اقتصاد ملی در ذهن همه شهروندان و بنگاهها و سازمان ها کمک کنیم.
در ان صورت هزینه تمام شده خدمات و محصولات در همه بازارهای کار ، کالا ، پول و سرمایه برای همه شهروندان داخلی کاهش می یابد و با ایجاد و تقویت مزیت نسبی و مطلق هماهنگی دارد و نظام قیمت های اقتصادی و واقعی علامت دقیق و روشنی به سرمایه گذاران خواهد داد.
توسعه صنعت دفاعی کشور الگوی منظمی برای توسعه اقتصاد صنعتی و کشاورزی است و باید شعار "ما می توانیم" را از نسل سوم انقلاب اسلامی به نسل چهارم و نسلهای بعدی هم منتقل و حراست کنیم.
خوشبختانه توسعه صنعت دفاعی روند پایدار به خود گرفته است و مزیت های پایدار توسعه اقتصادی به ارمغان می اورد.
همچنین "درس بزرگ " که باید از تمامیت دانش ها و تجارب تحولات قدیم و جدید اقتصاد کشور و منطقه و دنیا ؛ باید بگیریم همان " الگوی بومی توسعه تولید " است که باید "جوهره برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز بیست ساله" و در تمام تاریخ آتی اقتصاد ایران باشد.
در مقابل توان دشمنان ما رو به افول است و ایران اسلامی هم حافظ منافع اقتصادی خلیج فارس است و هم راهبر توسعه جهانی منطقه.

* فرصت و مزيت هاي تازه براي دولت

اقتصاد ایران هم هرگز شرطی نخواهد شد و دشمن هم باید از موفقیت ما و ناتوانی خود عصبانی شود و از این عصبانیت بمیرد. امروز به پیشرفت همراه با عدالت نیاز داریم نه الگوهای باطل شده نظام های سرمایه داری لیبرالی و دولت بايد از اين مزيت هم براي برنامه ريزي ها استفاده کند.
اقتصاد ایران باید بر مبنای الگوی اسلامی توسعه یابد که اقتصاد مقاومتی از نمونه های برجسته ان است.
تبدیل ایران به قدرت منطقه ای بخشی از نقشه تمدن ایران اسلامی است که خوشبختانه تحقق یافته است. دشمن از جبهه مقاومت در هراس است و می خواهد ان را کنترل کند اما جریان عزت افرین و استکبار شکن و فرعون شکن رو به پیشرفت است. تحولات اعزام و بازگشت ناوهای امریکای به غرب آسیا هم نشان داد جریان مقاومت بسیار قدرتمند است و جایگاه راهبردی ایران در منطقه را به رخ دشمن کوبید. دشمن بازهم سیلی خورد و هزاران سيلي بر صورت دشمن در راه است.
تبدیل ایران به قدرت جهانی هم ادامه اقتدار منطقه ای است. دنیا فهمید مزیت های منطقه در چنگ و کنترل ایران عزیز است و اقتدار جهانی ایران هم نمایش داده شد و دشمنان این نظام همچنان به دنبال تقریبا هیچ هستند و روزبروز قدرت پوشالی انها مشخص می شود و همواره اسم و فامیل بازی می کنند و توان هیچ قدرت نمایی ندارند.
اسماعيل محمدي
ارسال نظرات
پر بیننده ها