رکوردزنی جنوب کرمان در تولید چغندرقند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: برای اولین بار چغندر قند در جنوب کرمان کشت شد و رکورد کشوری را زد و ۱۸۷ تن در هکتار با عیار ۱۶ تا ۱۷ برداشت شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۵۲
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شنال استان کرمان در نشست مدیران جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان با استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۳۳ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: امروز در کشور و استان کرمان مشکل تامین غذا برای مردم نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در شمال استان کرمان ۴۵ هزار تن مرغ، ۳۰۰ هزار لیتر شیر، ۱۸ هزار تن تخم مرغ و ۲۱ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: همه نهاده‌های بخش کشاورزی در استان تامین و ۹۰ درصد غذای مردم در بخش کشاورزی تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سعیدی تاکید کرد: در سال رونق تولید باید وقت ویژه‌ای برای توسعه گلخانه‌ها در استان کرمان به ویژه شمال استان گذاشته شود چراکه در ایجاد اشتغال مستقیم برای هر هکتار گلخانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر مشغول به کار هستند و پایداری در تولید، مصرف آب کم، سرمایه‌گذاری مناسب و ... به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ابراز داشت: سطح زیر کشت گندم در شمال استان ۵۵ هزار هکتار با تولید ۱۶۵ هزار تن گندم بود که اکنون به ۳۵ هزار هکتار با تولید ۱۶۳ تن رسیده است.

به دنبال ایجاد تنوع در کشت در جنوب کرمان هستیم

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز گفت: کشور‌های که امروز صنعتی شدند به این نتیجه رسیدند باید مواد غدایی خود را خودشان تولید کنند و همه آن‌ها یارانه‌های مستقیمی به بخش کشاورزی می‌دهند.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به نسبت بقیه بخش‌ها کمترین استفاده از یارانه را در سیستم بودجه کشور دارد و به دلیل روحیه‌ای که دارد کارش را نسبت به بقیه بخش‌ها بهتر انجام می‌دهند.

برخوری با اشاره به اینکه ما در بعضی از محصولات کشاورزی خودکفا شده‌ایم و بعضی محصولات را صادر می‌کنیم، تصریح کرد: به دنبال ایجاد تنوع در کشت در جنوب کرمان هستیم نه تغییر الگویی کشت و کشاورزان را به سمتی سوق می‌دهیم که همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان تاکید کرد: ۶۰ درصد مردم منطقه جنوب شغل آن‌ها کشاورزی است و مابقی شغل‌های خدماتی در این منطقه مربوط به کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار چغندر قند در جنوب استان کرمان کشت شد و رکورد کشوری را زد، گفت: ۱۸۷ تن در هکتار چغندر قند با عیار ۱۶ تا ۱۷ برداشت شد و در این زمینه از خوزستان که چندین سال در این زمینه فعالیت می‌کند سبقت بگیریم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:فارس
ارسال نظرات