معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: ملزومات واحدهای تولیدی احصاء و اعلام شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۵۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور هشت خرداد امسال در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرده بود: به استانداران کشور 15 روز فرصت داده شده تا از یک سو نیازهای واحدهای تولیدی به قطعات و مواد اولیه وارداتی و از سوی دیگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و کارخانه‌های برتر هر استان را شناسایی و به وزارت کشور اعلام کنند.

بابک دین‌پرست همچنین در این نشست افزود: پس از شناسایی نیازها و توانمندی‌ها، نمایشگاهی در دو بخش برگزار شده که هدف آن، شناسایی حلقه‌های وابستگی تولید به خارج از کشور و استفاده از توانمندی‌های بی‌نظیر کشور برای رفع آنها است.

در این رابطه معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از سوی استانداری آذربایجان‌غربی نامه درخواست برای تشریح نیازهای واحدهای تولیدی استان از این سازمان انجام شده است اظهار کرد: هم اکنون نیاز دو هزار و 300 واحد تولیدی استان در حال احصاء است.

معصوم علی‌اکبری بیان کرد: باید در این واحدهای تولیدی احصاء شود که چه مواد اولیه‌ای لازم دارند و از کجا قرار است این مواد تامین شوند پس این موضوع یک بازه زمانی سه ماهه نیاز دارد.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه این کار، یک کار تخصصی است و از یک سو نیز وزارت کشور 15 روز فرصت داده است، در این بازه زمانی اندک نمی‌توان کاری از پیش برد بنابراین روند شناسایی واحدها در حال انجام است و به پایان نرسیده و پیش‌بینی می‌شود حداقل یک ماه دیگر و آن هم در صورتی که کار به شکل تمام وقت انجام شود نیاز داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات