محمد دارابی
پژوهشگر مسائل سیاسی تأکید کرد‌‌:
نشست بصیرتی اعضای خواهر کانون بسیج مهندسین سپاه ناحیه اراک با موضوع بررسی مبحث رونق تولید ازدیدگاه اقتصاد برگزار گردید
کد خبر: ۹۱۴۸۲۵۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ؛رضا رحمتی در نشست بصیرتی اعضای خواهر کانون بسیج مهندسین اراک با اشاره به اهمیت رونق تولید از دیدگاه اسلام و قرآن اظهار داشت: اسلام خواستار پرورش انسان و جامعه ای تکامل یافته است، تکامل مورد نظر اسلام در زمینه سرمایه های مادی همان پیشرفت اقتصادی است، که انسان و جامعۀ سالم در مسیر آن قرار دارند که با تولید تحقق می یابد.
وی برکت را در تولید دانست و افزود: قوانین اسلامی شامل، قوانین دینی، اقتصادی، سیاسی وامنیتی هستند که از نظر اسلام، سخت ترین قوانین اسلامی هم از منظر احادیث وهم قرآن در حوزه اقتصادی است. قرآن به حدی به مسائل اقتصادی اهمیت میدهد، که زکات را در کنار نماز، امربه معروف ونهی از منکر وجهاد قرار می دهد چرا که از نظر اسلام، برکت در تولید است، هرچند درآمدش کم باشد.
وی در این خصوص ادامه داد: درشرایط کنونی اقتصادی، متاسفانه موضوعی که بسیاری از افراد و تولیدکنندگان به آن توجه ندارند واجازه رشد و شکوفایی به آن نمیدهند، درواقع همان تولید است.چه بسا بسیاری از منابع اولیه که وارد کشور میشوند و از سوی دیگر صادر میشوند.
رحمتی افزود : درشرایط جنگ اقتصادی، نباید تصمیمات لحظه ای باشند و به منابع داخلی بیش از پیش باید توجه شود و منابع را باید بطور صحیح مصرف کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت : در شرایط سخت اقتصادی امروز، نکاتی که میتوانند به رونق تولید داخلی ما کمک کنند عبارتند از: فرهنگ سازیِ درست استفاده کردن دربین تمامی اقشار مردم، ورود نخبگان به چرخه تولید، استفاده صحیح از منابع داخلی و محدود، افزایش میزان خرید داخلی و در پایان به جریان انداختن سرمایه در چرخه تولیدات داخلی.
ارسال نظرات