به کمک برخی از مواد غذایی مقوی و سالم که شامل میوه‌ها و خوراکی‌ها هستند می‌توان تمام ویتامین‌های بدن را تامین کرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۰۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ تمام مواد غذایی و میوه‌ها دارای ویتامین و مواد معدنی متعددی هستند و به کمک آن‌ها‌ می‌توان سلامت بدن را تضمین کرد، اما در برخی مواقع نبود ویتامین‌های لازم برای بدن سبب ایجاد بیماری میان افراد می‌شود؛ در اینجا به معرفی مواد غذایی که همانند مولتی ویتامین هستند و به بهبود سلامت بدنتان کمک می‌کنند می‌پردازیم.

کلم

کلم از جمله مواد غذایی و سبزیجات سالمی است که می‌تواند ویتامین‌های مختلفی همچون ویتامین K و ویتامین C را درمان کند، کلم برای سلول سازی در بدن مفید است و به کمک آن می‌توان از لخته شدن خون جلوگیری کرد.

مواد غذایی

جگر

جگر بهترین ماده غذایی است که ویتامین‌های زیادی همچون B ۱۲، ویتامین A، آهن را در خود جای داده است، ویتامین B ۱۲ که در جگر گوسفند به کار رفته است می‌تواند در سلول سازی بدن موثر باشد و به بهبود سلامت عصبی کمک کند. در هر ۱۰۰ گرم جگر حجم قابل توجهی از انواع ویتامین‌ها قرار گرفته است و به همین دلیل این ماده غذایی برای سلامتی مفید است.

مواد غذایی

ماهی

ماهی و روغن ماهی از امگا ۳ و اسید‌های چرب مفیدی تشکیل شده است که می‌تواند به سلامت بدن منجر شود، اگر به دنبال تامین حجم زیادی از ویتامین‌های بدن خود هستید باید حتما غذا‌های دریایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مواد غذایی

تخم مرغ

تخم مرغ علاوه بر آنکه غذای کاملی است می‌تواند انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن را هم تامین کند در تخم مرغ کلسترول، چربی‌های مفید و انواع ویتامین‌ها قرار دارد.

مواد غذایی

آجیل‌ها

آجیل‌ها از جمله گردو، بادام و پسته اگر به صورت خام مورد استفاده قرار گیرند می‌توانند حجم زیادی از ویتامین‌های اساسی و مورد نیاز بدن را تامین کنند در یک فنجان آجیل مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین D و پروتئین به کار رفته است.

مواد غذایی

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظرات