فعال فرهنگی در گفتگو با بسیج:

دشمن درصدد تسخیر فرهنگ جامعه از طریق تغییر سبک زندگی است

یکی از فعالان فرهنگی علت نفوذ دشمن را تسخیر فرهنگ جامعه از طریق تغییر سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن به خوبی می داند که با بیگانه کردن یک ملت با فرهنگ خود و تغییر نگرش در آن می تواند آن ملت را تحت سلطه خود قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۲۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

سعید علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با تاکید به اینکه فرهنگ عاملی است که به زندگی انسان جهت می دهد، افزود: بر همین اساس بی توجهی به فرهنگ در سطح کلان جامعه پایه های اعتقادی، اخلاقی، علمی و هنری آن جامعه را دچار سستی و انحراف از مسیر ارزش های فرهنگی می کند و با انحراف فرهنگ یک جامعه، آن جامعه رو به انحطاط می رود.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ می تواند مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی های یک ملّت باشد، اظهار داشت: اگر مشکلات فرهنگی و آموزشی یک کشور به صورتی که مصالح کشور اقتضا می کند حل شود دیگر مسائل به آسانی حل می شود.

 

علیزاده ادامه داد: مسئله فرهنگ موضوعی است حیاتی که باید در مورد آن مطالعه و در راستای آن اقدام و برنامه ریزی شود که این کار نیازمند کارفرهنگی و سرمایه گذاری در این خصوص است.

وی اضافه کرد: این نیاز در همه جوامع وجود دارد و اگر جامعه ای در این زمینه کوتاهی یا کم کاری کند به ناچار تحت تاثیر فرهنگ جوامع دیگر قرار خواهد گرفت.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: بنده به شخصه از اینکه چند سال است بودجه کارهای فرهنگی نسبت به سال های گذشته به جای اینکه افزایش یابد کاهش می یابد گله مندم و اگر کم توجهی ها در این زمینه ادامه یابد آسیب های جدی و جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد به طوری که ارزش هایی را که به پایشان سال ها فداکاری ها و ایثارها شده است را از دست خواهیم داد.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ و رفع مظلومیت از آن، بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی، سال هاست دریافته اند باید از طریق فرهنگی وارد کارزار مبارزه با انقلاب اسلامی بشوند و اکنون برای همه تحلیلگران بینا و منصف روشن است که از آن سوی مرزها، فرهنگ عمومی جامعه در حال شکل پذیری و سمت یابی است.

 

این فرهنگی بسیجی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ، پیشرفت عمومی جامعه را در همه عرصه ها به دنبال داشته و در مقابل نفوذ فرهنگ بیگانه و آسیب های اعتقادی اخلاقی و رفتاری بیگانگان و استعمار، همچون سپری محکم و قابل اتکا عمل خواهد کرد.

علیزاده با این بیان اینکه رانت و رشوه خواری، باندبازی، تبعیض و بی عدالتی، تضییع حقوق مردم، خیانت به بیت المال، ثروت های بادآورده، رفاه طلبی و دنیاگرایی مدیران، بی اعتنایی به اقشار محروم و ... از ضعیف بودن باورها و ارزش های اسلامی در افراد ناشی می شود، یادآور شد: افردای که باورهای مستحکم دینی داشته و ارزش های دینی را اصول و چهارچوب حاکم بر همه افعال و اعمال خود می انگارند، در چنین ورطه هایی نمی افتند و یا حداقل، آسیب پذیری آن ها به شدت کمتر و محدودتر است.

وی برای نهادینه شدن فرهنگ جامعه، توجه به پرورش فرهنگی اسلامی دانش آموزان را به عنوان سرمایه آینده کشور مهم و از وظایف آموزش و پرورش خواند و گفت: لازمه رسیدن به چنین تربیتی جذب مربیان و معلمان دلسوز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها